Gårdagens pendling

Berätta med text, bilder eller video vad du gjorde idag.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Gårdagens pendling

Inlägg av Stefan »

Jag kan väl inte säga att fima och redigera är någon direkt hobby, men ibland är det kul. Främsta orsaken tror jag är att visa polarna på forumet hur det var efter en repa, träff eller annat event,

Sen är det väl tyvärr som Jokern säger, man har svårt att ta bort råfilmen, utan både den och den redigerade har en förmåga att bli kvar och käka disk :D Tur att disk är billigt *thumb_up*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Nordling
50cc
50cc
Inlägg: 81
Blev medlem: tis 24 mar 2015, 18:51
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-01
Ort: Boxholm

Re: Gårdagens pendling

Inlägg av Nordling »

Mycket trevligt.

Jag tror de flesta filmar för att dela med sig och inspirera såsom föregående talare skrivit.
Jag vet att jag kommer filma just pga denna anledning så fort jag hittar ett bra ställe att fästa kameran på.
Följdfråga däremot till er som redan filmar: Hur tänker ni ang visning av hastighet. Det är ju inte alltid den är helt på korrekt sida av gränsen. (har jag hört..)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Gårdagens pendling

Inlägg av Stefan »

@Nordling, ang. hastighet, antar att du menar hojens fart i förhållande till skyltad hastighet?

Om så, så ska det nog väldigt mycket till för att någon ska ha synpunkter på det, alla är vi väl inte änglar i alla lägen, och vidvinkeln gör ju att det ser bra mycket snabbare ut än det egentligen går. Enklast om det oroar, är väl att undvika att få med hastighetsmätaren i bild. Själv bryr jag mig inte det minsta om den biten. Å andra sidan går det aldrig tokfort heller, jag vill helst fortsätta köra ett bra tag till *yes*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Nordling
50cc
50cc
Inlägg: 81
Blev medlem: tis 24 mar 2015, 18:51
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-01
Ort: Boxholm

Re: Gårdagens pendling

Inlägg av Nordling »

@Stefan Ja jo det var ju så jag tänkte.. så man inte hamnar i bekymmer med bosseblå när man där det finns marginal kanske råkar trampa över lite och filmar det. Annars säger jag som du där att oftast behövs det inte då upplevelsen är fullgod även i lagliga farter (åtminstone för mig).

Med det sagt så påstår jag inte att jag är en ängel på vägen men det finns plats och tillfälle för vad som är vettigt och "säkert"
Skriv svar