Ny kategori?

Här funderar vi på att starta liknande kategori för de övriga modellerna i Hondas Crosscountry serie och de som har X som avslutning på modellnamnet.
Som de bägge transalp och varadero kategorierna.
Tillsvidare om behovet finns pratar vi bara allmänt.
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Ny kategori?

Inlägg av rydde »

cato skrev:Först i dag blev det en provtur med Crosstourern,och enligt mitt tycke så spöade CT skiten av min älskade Varan i det mesta.Fans några detaljer som inte var på topp med den, tror nog att de flesta sakerna var lite ovana från mig. :clap :clap
Så vilken färg valde du? :)
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
cato
50cc
50cc
Inlägg: 57
Blev medlem: lör 16 jan 2010, 20:44
Answers: 0
Hoj: BMW1200 GS-12
Ort: Harads

Re: Ny kategori?

Inlägg av cato »

Helt klart en röd skulle det bli, har en svarting nu och en silver kommer alldrig på tal. Vill prova en GS 1200 åxå.så det blir nog en tripp ner till umeå :banana :D
cato
50cc
50cc
Inlägg: 57
Blev medlem: lör 16 jan 2010, 20:44
Answers: 0
Hoj: BMW1200 GS-12
Ort: Harads

Re: Ny kategori?

Inlägg av cato »

Har du varit och provat CT på Bosses Rydde??
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Ny kategori?

Inlägg av rydde »

Nix! Har inte pengar till sånt :lol:
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
cato
50cc
50cc
Inlägg: 57
Blev medlem: lör 16 jan 2010, 20:44
Answers: 0
Hoj: BMW1200 GS-12
Ort: Harads

Re: Ny kategori?

Inlägg av cato »

Prova kostar inget. och allt gratis är gott och roligt.Sen kan man ju få griller i huvudet :lol:
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Ny kategori?

Inlägg av rydde »

cato skrev:Prova kostar inget. och allt gratis är gott och roligt.Sen kan man ju få griller i huvudet :lol:
Jo, nog är det så. Har inte så bråttom, nog vet jag man hinner prova den vad det lider. :)
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Ny kategori?

Inlägg av rydde »

Hur tänkte de nu? Säljs cross tourern bara med ekerfälgar? Stämmer det att den är törstigare än varaderon och har mindre tank?
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: Ny kategori?

Inlägg av Freddy »

Hej grannar !!

Som dere ser på min profil så er mitt navn Freddy. Jeg har lest diskusjonen her ang Crosstourer. Etter flere ar som Varaderofører, så valgte jeg til slutt å innvistere i en ny Honda Crosstourer. Jeg startet sommeren 2011 med å kikke litt rundt i markede, etter ny mc. Jeg prøvde både BMW GS 1200 Adv og Yamaha 1200 ST. Den som imonerte meg mest var faktisk Yamaha ST. Vel i desember tok jeg et møte med min Honda forhandler, hvor han kunne berette at Crosstourer hadde meldt sin ankomst til Norge. Så etter litt tenkande så bestilte jeg Crosstourer med alt utstyr januar 2012. Litt risikabelt var det, i og med at jeg ikke hadde sett den "live". Avtalen ble gjort at den skulle leveres i slutten av mars 2012.

Mitt første møte med Crosstourer var litt blandede følelser, i og med at jeg var veldig fornøyd med min 2005 mod Varadero.

Nå har jeg kjørt 9000 km med min nye CT, og konklusjonen er at dette er en meget bra arvtager til Varadero. Kikker man riktig godt etter finnes det mye Varadero i den nye Crosstourer. Det som gjør forskjellen er når du starter den, og får den på veien. En motor som er utrolig samstemt. Et lavere tyngdepunkt, som gjør at kurvekjøring går som en drøm. Jeg har en del mc venner som er svært overrasket over hvor elegant den er når svingete veier blir en del av turen. Dette er venner som kjører mc som har adskillige mer hestekrefter en både Varadero og Crosstourer. Spesielt vil jeg nevne 4. gir som har et så stort register at det gjør turen til en drøm.

Bensinforbruket har også vært diskutert både her hos dere og hjemme i Norge. Jeg kan berolige dere alle med at bensinforbruket er meget fornuftig. På Varadero treff i Oppdal (Norge) i sommer så kjørte jeg på under 0,5 l/pr mil med fulle vesker og en liten fru bak. Et bensinforbruk som imponerte de fleste på turen. Men selvsagt er det mulig å bruke mer... :clap :clap

Setet (sadelen) på Crosstoureren er også meget bra, og for meg som hadde litt problemer med orginalsetet til Varadero, så er de problemene borte nå. Eiker på hjulene har Honda uttalt at er en fordel i forhold til alufelger med hensyn til demping. Jeg synes også mc kler eikefelger.

Når det gjelder gruskjøring så er det ikke store forskjellen på Crosstourer og Varadero. Det eneste er at TC fungerer meget godt.

Jeg likte Varadero veldig godt, og det finnes en mulighet til at jeg kjøper en Varadero i nær fremtid. En som jeg kan fixe opp litt, og ta ut på tur når jeg får lyst. Det jeg savner mest i forhold til Varadero er vel den litt "majestetiske" sykkelen.

Men som en konklusjon, så er jeg meget fornøyd med min Crosstourer. Den kommer til å gi meg mange fine turer i fremtiden.

Hvis det er noen som har noen spørsmål så er jeg her.

Spørsmålet om dere skal slippe inn Crosstourer i deres klubb, så burde svaret være JA. Husk verden går videre, og Crosstourer førere er som regel et resultat av XL folks....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: Ny kategori?

Inlägg av Freddy »

Selv i Norge er den alt for kostbar i innkjøp.

Men jeg kan nevne at jeg har en granne som er helt BMW frelst. Han var i Barcelona sist uke og ble overrasket over hvor mange Crosstourere han så. Både helt nakne og eksemplarer med masse utstyr på. Så jeg vil tro at salget vil vel etterhvert ta seg opp, når prisene blir fornuftige. Men det virker som om Spania er et sted de ønsker Crosstourer. Litt rart for de har jo ingen penger. Samenligner man prisene på tilsvarende BMW eller Yamaha, er Crosstoureren veldig mye dyrere. Men som du vet så pumper vi nordmenn opp olja i våras trædgårder....hehe..litt svorsk dette..
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Ny kategori?

Inlägg av Jokern »

Freddy skrev: Men som du vet så pumper vi nordmenn opp olja i våras trædgårder....hehe..litt svorsk dette..
Jag får bara lite "myrepatter" på kroppen när jag ser den stora "radiator" under styret och tänker på danske Henning, som va med på XL-träffen, när han i Holland fick byta sin "radiator" pga av ett stenskott (på landsväg)= 7500 danska silvermönt för den stenen..
Då kan man undra hur HONDA designerne tänkte, när denna VFR skulle klara grus och skit vägar :conf:
Men klart det är en snygg HONDA man kan plantera blommor på :naughty:
Men ärligt skall jag säga att jag testade denna modell för några mdr sen och den kändes riktig skön att manövrera och sitta på.
Men det endaste jag "misunder" VFR`en är kardandriften :respekt:
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: Ny kategori?

Inlägg av Freddy »

Når jeg fikk min Crosstourer så tenkte jeg at den radiatoren ble en "insektkiller" som jeg måtte streve med å få ren. Men etter lange turer nå i august, hvor vindskjermen ser ut som et lite h....så er faktisk radiatoren så godt som ren.

Når det gjelder kjøreegenskaper på kurvete asfalt kan man ikke samenligne Varadero og Crosstourer. CT er nok mer velbalanserat en Varaderoen. Når det gjelder gruskjøring, er vel hverken CT eller Varadero 100 % optimalt.

Men jeg var nok like skeptiske som dere ang Crosstourer, men etter 9000 km, så blir jeg mer og mer overbevist at dette er mc for meg. Men alt i livet handler om "smak og behag"

Planen min sist weekend var å komme å besøke dere på deres XL treff, men jeg måtte desverre på arbeid. Prøvde lenge å få byttet weekend men det lot seg ikke gjøre. Men jeg håper at vi en gang kan treffes.
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Ny kategori?

Inlägg av Jokern »

Du är så hjärtlig välkommen..
Även om du skulle få för dig att köra forbi Landskrona i Skåne så kan jag sätta på en kop kaffe *thumb_up*
Såklart det handlar om smaken.. Innan körde jag sport mc, men har faktiskt alltid ville ha en varadero eller annan äventyrs mc av märket HONDA, att det för min del blev en varadero är, den breda dynan och det härliga "look" och såklart prisen *thumb_up*
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: Ny kategori?

Inlägg av Freddy »

Som jeg fortalte tidligere, så savner jeg det "majestetiske" ved Varadero. Jeg har kjørt svært mange km med min Varadero. Crosstourer har helt andre kjøreegenskaper, som jeg tycker om. Men som sagt, så kan det hende at jeg leter langt nede i min planbok, og handler en Varadero igjen. De er ute av produksjon nå, og det hadde vært helt perfekt å ha et prakteksemplar i garagen om 10-15 år.

Når det gjelder ditt tilbud om kaffe (Gevalia hehe) så sier jeg tack for det. Jeg elsker å kjøre i Sverige, og hadde en tur over Funesdalen i juli. Jeg bor bare en to timers båtresa i fra Strømstad.
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Strikemaster
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 01 nov 2012, 07:29
Answers: 0
Hoj: VFR1200X -12

Re: Ny kategori?

Inlägg av Strikemaster »

Hej på Er!

Skye tyckte att jag skulle hoppa in på XL-Forum och skriva lite om hur jag upplever Crosstourern och efter att jag läst denna tråd tänkte jag OK jag hoppar med då.

Min dröm sedan länge var att någon gång ha råd med en BMW R1200GS och jag har provat några och så denna sommar skulle det äntligen bli av. Jag skulle till Sundsvall och beställa en BMW R1200GS men helgen innan provkörde jag en Honda VFR1200X Crosstourer och det skulle jag ju inte gjort, det var ju en BMW jag skulle ha för den är ju bäst. Hondan var för mig bättre, körställning, motor, utseende, känslan, ja jag blev totalt överaskad av den helt enkelt. Nu har jag kört ca 400 mil och är helnöjd, det enda jag tänkt på är växellådan som kunde upplevas lite trög de första 20 milen men är nu hur smidig som helst. Motorn är ju bara ett under av kraft och smidighet helt fantastiskt med drag från nästan hur låga varv som helst. Den är kvick och lättkörd när kurvorna blir många och tajta och man har inga problem att hänga på betydligt sportigare maskiner. På grus kopplar iaf jag bort antispinn och då är det inga problem att styra med gasen, glömmer jag det kan man tycka att den ibland känns lite klumpig om man kommer lite för fort in i en kurva. Har kört med och utan packning och snittförbrukningen är halvlitern, lite under om man tar det lugnt och dryga ½-litern om man leker och kör på lite. Som sagt jag är helnöjd och jag behöver inte tycka eller påstå att andra cyklar är si och så dåliga för att motivera varför jag har den cykel jag har. En sak som jag tycker Crosstourern har en helsnygg lösning på är hållarna för väskorna, det är ingen skitful byggställning och kollar man på nya BMW R1200GS så har de anammat den lösningen de också. Och sedan denna eviga kommentar om att den inte går att köra i skogen. Nej jag tänker inte ta Crosstourern på Gotland Grand National till det finns det andra cyklar och dom hänger inte alls med på asfalt. Men som sagt till mitt behov 50% dålig asfalt, 25% bra asfalt, och 25% grusväg är Honda VFR1200X Crosstourer en väldigt bra kompromiss.

// Lars
Honda VFR1200X Crosstourer -12 (Jubileumsutrustad, väskor, handtagsvärmare, centralstöd, touringruta, tankpad)
Användarens profilbild
Strikemaster
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 01 nov 2012, 07:29
Answers: 0
Hoj: VFR1200X -12

Re: Ny kategori?

Inlägg av Strikemaster »

Tack!

Jag har ju inte haft nöjet att köra någon Varadero men CT'n är som sagt väldigt balanserad och man kan krypköra väldigt sakta utan att "känna" vikten liksom. CT'n på lösgrus är två upplevelser, en med antispinn och en utan antispinn. Med AS inkopplat blir den lite som Skye säger och vad jag menar som lite klumpig, men det kan vara så att jag spänner mig lite också när man känner att den inte vill styra som jag vill. Utan AS kan jag "balansera" upp CT'n med gasen och på så sätt styra dit jag vill. Nu har jag orginaldäcken på och med grusdäck typ TKC-80 kanske det är annorlunda men då jag kör mest utanför skogsstigar så passar orginaldäcken, (Pirelli Scoorpion Trail), mig bättre. Huvudsaken är ju att man är medveten om dess nackdelar så man inte tar sig grus/lera över huvudet men på asfalt är de fantastiskt bra och på normal grusväg bra.

Väskorna har fungerat bra för mig, täta, stabila och bra men ska man ut på riktiga äventyr så är nog aluminium att fördra då jag misstänker att plasten ger sig vid hastig marksyn.

Jag tycker Cato ska vara väldigt nöjd med sitt köp, han gick ju på vad som passade honom bäst och som sagt jag hade ju också bestämt mig men ändrade mig i sista stund och köpte en som passade mig bättre.

Jag har föresten köpt en ny ljuddämpare som gör att CT'n låter så GÖTT att det finns inte. Jag beställde från Barracuda i Tyskland och de gjorde ett nytt mellanrör mm för att dämparen, ( RX-R 400 Hex-oval) skulle passa och det blev helt perfekt. Dämparen sitter mkt tajtare mot cykeln, orginal sticker ut ca 10 cm längre ut från cykeln. Här kan man se hur det ser ut på min CT, http://barracudaexhaust.com/Barracuda-R ... FR-1200-X-" onclick="window.open(this.href);return false;

// Lars
Honda VFR1200X Crosstourer -12 (Jubileumsutrustad, väskor, handtagsvärmare, centralstöd, touringruta, tankpad)
ROLLE
50cc
50cc
Inlägg: 101
Blev medlem: tor 15 mar 2012, 19:54
Answers: 0
Hoj: XL1000
Ort: Eskilstuna

Re: Ny kategori?

Inlägg av ROLLE »

Bravo.Bravo..
mera info om CT'n.ÖNSKAS...vem mera åker denna hoj,,skriv å berätta ,,,om vad som är BRA å DÅLIGT,

Detta med kvalite,,,,är ett måste på våra breddgrader,,,sommaren är för kort för att stå på verkstad

Jag vet,,,
som FD Bmw 1200GSA-08 ägare,,,""kvaliteproblem"" (köpt ny)
på 1350mil,,blev det även 130mil släpkärra totalt till verkstad vid olicka tillfallen,,,"""SUCK"" jag vissnade!

( läs utlänska forum ,typ, http://www.advrider.com/forums/" onclick="window.open(this.href);return false; )
å bilda en egen uppfattning,,,,Jag har min.....

Rolle kör svart XL 1000.............
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: Ny kategori?

Inlägg av Freddy »

Etter å ha kjørt Varadero i flere år (-06 mod) så byttet jeg til Crosstourer i april 2012. Jeg bestilte den vinteren 2011, med avtale om levering i mars/april.

Nå har jeg kjørt ca 10.000 km med CT og jeg er meget fornøyd. Litt skeptisk var jeg når jeg bega meg på vei hjem når jeg hentet den. Den virket mindre enn Varadero, tross den høye vekten. Nå som sesongen er over må jeg bare si at jeg er super fornøyd. En komplett mc som er en fryd å kjøre med. Motormessig er det et lite kunstverk fra Honda. Styrke som gjør det enkelt å komme opp i fart. Det mest geniale med denne nye CT er faktisk kurvekjøring. Ekstremt behagelig, og velballanserat. Tyngdepunktet sitter så lavt at man trenger ikke arbeide ut av en kurve med akselasjon. En mc man like gjerne tar på arbeid en morgen, for så å pakke den opp og reise på langtur. I sommer når Varadero Riders of Norway hadde treff, så kjørte min fru og jeg fra mitt hjemsted til Oppdal, som er ca 560 km. Fulle vesker og enda litt til på toppen så gikk den på under 0,5 liter pr mil. For meg er dette merkelig på en slik motor.

Når det gjelder rengjøring, så er felgene en utfordring med eiker. Litt vanskelig, og man skal ha godt om tid. Ellers så er det enkelt å holde rent. En annen stor minus på CT er sefølgelig pris. Med alt utstyr koster den alt for mye. CT ble levert med Pirelli dekk, og de var jeg heller ikke fornøyd med. De gikk 6000 km, så byttet jeg til Metzler, og alt ble perfekt. Jeg vet heller ikke hvor mange CT det er solgt i Norge men jeg ser stadig flere. CT ble levert med en lav vindskjerm, og dette var etter mitt skjønn en katastrofe. Men sefølgelig hadde Honda også en større variant, som jeg byttet til. Mye mere behagelig, så prøblemet var løst, etter å ha brukt enda litt penger til Honda.

Sommeren 2011 var jeg på utkikk etter ny mc. Jeg prøvde både BMW sin GS 1200 Adv, og Yamaha 1200 ST. Flotte maskiner begge to. Hadde jeg ikke valgt CT, så hadde det uten tvil blitt Yamaha. Men nå som det ble CT, så angrer jeg ikke et eneste sekund. For meg er CT helt perfekt.

Når det gjelder sittestilling, så sliter jeg som andre menn i min alder med ryggproblemer. På Varaderoen var 1-2 timer mer en nok før jeg måtte ta en pause. På CT er ikke dette noe problem lengre for meg. Det kan være at jeg bare sitter litt mer fremover enn jeg gjorde på Varaderoen. ( 185 cm )

Jeg ser stadig at man setter god gruskjøring som et "must" for en slik type mc. Vel, det er vel ingen modell i 1200cc klassen som er spesielt godt egnet for dette. Men jeg skjønne hva mange mener om dette. CT har et TC system som jeg er imponert av. Motoren reagerer på et millisekund, hvis bakhjulet slipper. Hvorfor noen skal slå av systemet skjønner jeg egentlig ikke noe av. Det finnes mange ekstremt bra 125cc og 250cc som det sikkert er fornøylig å "dra" på litt på grus. De erfaringene jeg har med CT og gruskjøring er at man må være veldig forsiktig, for det koster en hel formue å havne på ryggen.

Jeg er ingen mc skribent, men som en konklusjon på mitt kjøp av CT, så er jeg mer enn fornøyd. En perfekt mc for min fru og meg. Hele mc markede flommer over av flotte sykler. Det er bare å finne seg en, til det behovet man har. For å være litt ond i dette innlegget, så kan jeg vel si at BMW GS 1200 Adv, er mitt livs store skuffelse, men nok om det.

Nå står CT vinterlagret her hjemme hos meg, og jeg er stadig en tur å kikker på den og drømmer om sesongen 2013.

Freddy
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
bodensaren
50cc
50cc
Inlägg: 79
Blev medlem: mån 01 nov 2010, 19:17
Answers: 0
Hoj: CRF1000 AT DCT 2018
Ort: Alvesta

Re: Ny kategori?

Inlägg av bodensaren »

Bard skrev:Enligt Honda kommer inte Varadero att försvinna, men uppdateras.
Jag pratade med Honda om detta för ett par veckor sedan och fick följande utlåtande:
Varadero säljer fortsatt bra ute i Europa och att Honda är rädd om sitt varumärke "Varadero".
Yamaha släppte sin 1200 och Honda lär svara upp mot denna och där är inte Crosstourer svaret.
Den som lever får se!
Läste i nyaste numret Allt om Mc som vanligt när det är det numret som kommer ut i december så är alla 2013 års modeller, under kategorin offroad cyklar finns varken Transalpen eller Varaderon med som 2013 års modell, hur ska man tolka det, jag tolkar det som att dessa cyklar har blivit ersatt av crossovern och Crosstourern...............
/Lapp i exil
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Ny kategori?

Inlägg av rydde »

De har upphört men inte har de fått några direkta ersättare. Gillar man v4-motorerna finns cross*modellerna och sedan finns NC700 med parallelltwin.
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
bodensaren
50cc
50cc
Inlägg: 79
Blev medlem: mån 01 nov 2010, 19:17
Answers: 0
Hoj: CRF1000 AT DCT 2018
Ort: Alvesta

Re: Ny kategori?

Inlägg av bodensaren »

Jag hade hellre sett en uppdaterad Varadero, än Crosstourern, Varaderon är väl ett gränsfall redan den som riktig offroad, Crosstourern är definitivt ingen offroad, påminner mera om konceptet inom bilindustrin med trottoarjeepar, sen kan den säkert vara väldigt behaglig att köra, men i mina ögon är det en touringcykel för fullväxta.
/Lapp i exil
Skriv svar