Ny kategori?

Här funderar vi på att starta liknande kategori för de övriga modellerna i Hondas Crosscountry serie och de som har X som avslutning på modellnamnet.
Som de bägge transalp och varadero kategorierna.
Tillsvidare om behovet finns pratar vi bara allmänt.
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Ny kategori?

Inlägg av Jimmy.s »

crossrunnern är en törstig sak enligt vissa, och ja, med dagens utveckling kan jag hålla med men det är ju en gammal grundmaskin från -02, nu pratar jag om nuvarande maskin (gen 1) som jag äger, personligen tycker jag det är en normalförbrukning då jag ligger runt 0.55L/milen, rekordet är väl 0.47 (räknat sträcka mot antal liter jag fick i), men det finns flertalet personer som säger att förbrukningen ligger mellan 0.7-0.8 vilket jag tycker låter orimligt, men det har väl troligtvis med körstilen att göra, min förbrukning är mätt som touring med maxfart runt 110-120, jag vet att när vteck slår till så ökar förbrukningen (och busfaktorn) men den siffran tycker jag är onödig att nämna för det får man räkna med då.

Min gamla Varadero -04 fick jag att snitta på 1L/milen när jag körde på storbana, normalkörning runt 0,5...
Men några 70 mil kommer du inte hur försiktig du än må vara med gasrullen med en cr, max skulle jag säga 40 mil men då har nog tankvarningen sagt tom tank i några mil.

Jämför man med mina föräldrars tdm 900 som drar 0.35-0.4 och likaså bmw:S parallell Twin som ligger på liknande förbrukning så kan jag nog hålla med om att cr:en drar onödigt mycket mot vad tekniken idag erbjuder, en bensin bil drar ju t.om mindre :conf:
Skriv svar