Intercom

Om kameror, videoredigering, GPS, datorer, mobiler, intercom etc.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Weepor
Cykel
Cykel
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 07 aug 2014, 16:32
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Värnamo

Re: Intercom

Inlägg av Weepor »

Åkte med min Q3 idag, helt klart ett lyft för körningen och helt OK ljud, ska kolla Porta pro men det känns inte nödvändigt just nu.
Lyssnade på radio och Spotify (Ulf Lundell, Gary Moore) funkade kanon, dock har jag inte testat telefonen ännu.
Användarens profilbild
jcfoto
Cykel
Cykel
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 15 jun 2015, 01:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000V-99
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Intercom

Inlägg av jcfoto »

Fick fjutt på min G9x, dock bara kunnat testa att ringa mobilsamtal och då gnällde han med den österrikiska bakhjulsleksaken på att det verkade vara låg ingångsvolym på min mic. hittar inga inställningar, vare sig i android programmet eller på comunity sidan, för just det, bara egen volym och olika känslighets inställningar.

Nån som har nått tips?
Användarens profilbild
jcfoto
Cykel
Cykel
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 15 jun 2015, 01:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000V-99
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Intercom

Inlägg av jcfoto »

Ahh, missade att nämna att det var från min Scala via min telefon till hans telefon, han har inte satt in eller parat sin scala ännu, så då är det nog min BT koppling som ev måste kollas.
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1231
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Intercom

Inlägg av JanneBoj »

Fick min Cardo G9x idag och förbereder så smått inför Fjellturen (ja, man måste vara förberedd). Jag har sökt efter kända namn i community.cardosystems.com så om det dyker upp nåt meddelande från Janne Boj som vill connecta så är det bara jag.
Har bara hittat några ännu men alla ScalaRiders kanske inte använder sig av sajtens funktioner.
Jag monterade de medföljande hörlurarna i min Arai-hjälm men det blev otroligt trång för öronen. Fick plocka bort lite material för att få det bekvämt men nu känns det riktig bra.
Har parat den med GPS och iPhone och än så länge funkar det. Nu fär det bli bra väder igen så att man får testa grejerna på riktigt.

// Janne
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Användarens profilbild
AndersG
250cc
250cc
Inlägg: 289
Blev medlem: tis 11 mar 2014, 19:14
Answers: 0
Hoj: Varadero xl-1000v -01
Ort: Stavsnäs

Re: Intercom

Inlägg av AndersG »

@JanneBoj.
Fick en mejlNot om att du lagt till mig, vilket jag självklart accepterade.
Syntes mitt telnr också? Ditt syns inte. Kanske måste man lägga till det själv på sina buddies. Men hur som helst, om man lägger till det, skall G9x automatiskt gå över till tfn om man är för långt ifrån för vanlig radiokontakt. Telnr kan vi ju ta i ett PM annars.
Har också monterat i en Arai men där var det väl uttagen plats för lurar. Tycker den fungerar alldeles förträffligt. Använder GPS i WindowsPhone (eftersom du inte ville sälja ;)) och tillsammans har de inga som helst problem att på ett, som jag tycker bra sätt, växla mellan musik/radio/talböcker, telefonsamtal, GPS-instruktioner och/eller intercom.
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1231
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Intercom

Inlägg av JanneBoj »

Nej, @AndersG, ditt telnr syntes inte. Jag PMar mitt nummer.
@Skye, det tog nog lite drygt fem sekunder att döma ut kvaliteten på ljudet i hörlurarna. :?
Men, nu sitter de på plats och de duger till GPSinstruxer och telefonsamtal.
Ska hålla ögonen öppna efter uppgradering.

// Janne
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Användarens profilbild
AndersG
250cc
250cc
Inlägg: 289
Blev medlem: tis 11 mar 2014, 19:14
Answers: 0
Hoj: Varadero xl-1000v -01
Ort: Stavsnäs

Re: Intercom

Inlägg av AndersG »

Appen skall tydligen vara bra och det är lite bökigt annars, som Skye säger. Fast det är en av få som inte finns till WindowsPhone. Enligt Cardo själva finns den endast till Android än så länge.
Användarens profilbild
Ivar
1200cc
1200cc
Inlägg: 2359
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
Answers: 0
Hoj: VFR 1200 X
Ort: Tungelsta / Stockholm

Re: Intercom

Inlägg av Ivar »

Jag har appen på min iphone
Let's be careful out there
Användarens profilbild
AndersG
250cc
250cc
Inlägg: 289
Blev medlem: tis 11 mar 2014, 19:14
Answers: 0
Hoj: Varadero xl-1000v -01
Ort: Stavsnäs

Re: Intercom

Inlägg av AndersG »

Va´? Fick du forska lite Skye.
Har visserligen sett http://windowsphoneapk.com/APK_Cardo-Sm" onclick="window.open(this.href);return false; ... Phone.html men inte trott att det var en app. Tror jag kanske inte nu heller men jag skall kolla i alla fall.
Användarens profilbild
AndersG
250cc
250cc
Inlägg: 289
Blev medlem: tis 11 mar 2014, 19:14
Answers: 0
Hoj: Varadero xl-1000v -01
Ort: Stavsnäs

Re: Intercom

Inlägg av AndersG »

Nu har jag kikat och testat lite ang Cardo SmartSet APK for Windows Phone. Vet inte riktigt vad det är ännu, förutom en skum plattform för reklam och inte vet jag riktigt vad den gör. Verkar i alla fall inte vara någon WP-app.

Edit:
Läst på lite mer och APK-filer är tydligen installationsfiler för Android. Endast. Men det finns röster där ute som kom med någon lång harang om att man kan uppdatera till Windows10, ställa om till Developer Mode, trixa lite bakom kulisserna och därefter hoppas på det bästa. Tror inte jag vågar det med min jobbmobil. Även om jag fuskar lite i en närliggande branch.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Intercom

Inlägg av Stefan »

@Anders, https://sv.wikipedia.org/wiki/APK_(filformat" onclick="window.open(this.href);return false;)

Tänker på zip-grejen... Någon ledtråd?
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
AndersG
250cc
250cc
Inlägg: 289
Blev medlem: tis 11 mar 2014, 19:14
Answers: 0
Hoj: Varadero xl-1000v -01
Ort: Stavsnäs

Re: Intercom

Inlägg av AndersG »

Jep @Stefan. Jag tror visserligen att det finns en del att utreda där. Men trots det så tror jag inte att pytteMjuk släpper in program byggda för Android i WP. Måste väl vara lite som att man kan behöva köra en Appleburk på Windows för att köra Windowsprogram. Eller är jag ute och cyklar nu?
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Intercom

Inlägg av Stefan »

@Anders, jag vet faktiskt inte, bara googlade lite snabbt. Tänkte om det kunde ge dig en ledtråd... :conf:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Intercom

Inlägg av V Saarela »

Om nu nån råkar ha Sena så finns det gratis så man kan koppla upp sig till andra märken(det enda märket som man kan göra det med)

http://www.sena.com/universal_intercom/
Skriv svar