Rookiefrågor

För sådant som inte är modell-specifikt.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Rookiefrågor

Inlägg av Fibern »

Fixaraffe skrev:Bakbromsarna är helt slut, kollat på xlmoto efter belägg... mina ok heter Nissin...men de står inget om på xlmoto...har ju reggat min hoj där så allt ska passa...kan andra märken av bromsbelägg passa ändå....????
Hur göra ???
Titta in under Tråden "Shops" längre ner. Veijo Saarela har allt du behöver och lite till, till bra priser. Han har enorm erfarenhet av Honda genom flera år som säljare. Du kan även ringa han å "tjöta" lite.
Jag har lagt in länk i första inlägget i tråden. (Hoppas du ursäktar Stefan)
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 471
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Re: Rookiefrågor

Inlägg av Daniel »

Jag föredrar att handla hos någon jag tror verkligen har koll. Min uppfattning är att de där MC-butiksidorna där du skriver in regnr och/eller modell oftast är OK, men alltsom oftast är det inte 100% din hoj. Vissa delar spelar det nog ingen roll för, men om tex MC'n har ABS eller ej är det nog så viktigt för vissa bromsdelar kanske...
Jag fick hem ett paket häromdagen med skivor och bromsbelägg som jag beställde av saarelainorr. Då vet jag att jag får 100% rätt grejjer som passar min hoj.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Rookiefrågor

Inlägg av Stefan »

Tänkte just säga detsamma, http://www.saarelainorr.se innan jag såg att svar redan fanns.

Ring eller maila så ser han till att du får rätt grejer till vettigt pris.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skriv svar