Strul med start

För sådant som inte är modell-specifikt.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Bønne
125cc
125cc
Inlägg: 197
Blev medlem: mån 06 aug 2012, 17:48
Answers: 0
Hoj: XL1000VA 2008
Ort: Svinninge, Danmark

Re: Strul med start

Inlägg av Bønne »

Stefan skrev:@Bönne, då har allt prisbilden ändrats sedan jag frågade min lokala dealer...
Når du køber hos din lokale dealer, så er batteriet klar til brug, dvs. han har fyldt syre på op startladet det.

Det du køber på E-bay skal du selv fylde syre på (medfølger), og lade det et døgn før montering, det kan være der prisforskellen ligger. Da jeg købte til Varaderoen fulgte der en afmålt 6-delt forseglet flaske med, som man så trykkede ned i batteriets 6 huller. Derved blev forseglingen brudt og syren løb ned i batteriet. Når flasken var tom, var det så bare at sætte propper i og lader på, simpelt. Til Africaneren fulgte syren med i en 1 liter flaske, det skulle så fyldes på med en tragt, ikke noget problem, men den 6-delte flaske var lettere.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Steonv
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 08 apr 2017, 18:02
Answers: 0
Hoj: Trans
Ort: Ludvika

Re: Strul med start

Inlägg av Steonv »

Ett nytt batteri blev som ett nytt hjärta! Nu startar den som en pärla, varje gång!
Segt dock att beställa hem till vettigt pris Jag bor 4 mil till närmaste stad med bra utbud, litade inte på cykeln och bilen har varit upptagen varje dag.
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Strul med start

Inlägg av Jokern »

Skönt att det löste sig
Då behöver du inte "vänta" på bilen längre


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Steonv
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 08 apr 2017, 18:02
Answers: 0
Hoj: Trans
Ort: Ludvika

Re: Strul med start

Inlägg av Steonv »

Väldigt! Blivit några roliga mil. Som "nyinflyttad" är det turerna som gör så att jag får se annat än vägen mellan hus och jobb.
Skriv svar