Handtagsvärmare universal

För sådant som inte är modell-specifikt.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Kimpa
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 07 jun 2016, 23:10
Answers: 0
Hoj: Varadero xl1000-00
Ort: Hudiksvall

Handtagsvärmare universal

Inlägg av Kimpa »

Hej. Har lite funderingar kring handtagsvärmarna. Har sett att det finns på rea för ca 6-700 kr för Oxford handtagsvärmare. Erfarenheter av Oxford?? Är det just värt att sätta dit värmare? Ingen jätte peng men kanske lite mek att få det på plats.
kör inte så ofta på våren/hösten och sommaren har jag egentligen ännu inte fryst om fingrarna. Men det är när man hamnar i rejäla regnväder som man blir kall. (Kanske den kan torka upp handsken med)

//Kimpa
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6167
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Handtagsvärmare universal

Inlägg av Fibern »

Det finns en tråd om handtagsvärmare och jag tror Oxford omnämnts där.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
AndersG
250cc
250cc
Inlägg: 289
Blev medlem: tis 11 mar 2014, 19:14
Answers: 0
Hoj: Varadero xl-1000v -01
Ort: Stavsnäs

Re: Handtagsvärmare universal

Inlägg av AndersG »

Jätteskönt med handtagsvärmare, Kimpa. I synnerhet innan man börjar frysa och ibland också då det regnar. Dessvärre finns rätt stor risk att du blir blötare med värmen på. I alla fall om du har någon form av membran i handskarna, typ GoreTex. Beror på att membranetfunktionen bygger på att fukten vill vandra från den varmaste sidan till den andra.
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Handtagsvärmare universal

Inlägg av Laffe »

Jag kommer iaf aldrig att välja bort handtagsvärmen! Ett varmt och gott råd är att montera dit det, du kommer inte att ångra dig *thumb_up*
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Handtagsvärmare universal

Inlägg av Stefan »

Instämmer med iVaradero, värmehandtag vill man INTE vara utan (om man nu inte är fakir).

Kör en sökning, så hittar du minst en tråd om värmehandtag.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 678
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Re: Handtagsvärmare universal

Inlägg av Jan-Olov »

Hantagsvärme är ett måste så montera det så fort du kan. Jag har Oxfords men jag tyckte inte om alla kopplingsdonen och dessutom väldigt korta ledningar. Jag lödade och och tätade med krympslang så minskade jag risken för glappkontakt. Dessa har funkat utan problem i många år.
jan-Olov
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Handtagsvärmare universal

Inlägg av Peter »

Ja jag får hålla med föregående talare.
Är man ute på en långtur och det är lite kyligt är det väldigt skönt att ha varma händer. Är händerna varma blir hela kroppen varm. Och stela händer är inget vidare när det behöver akutbromsas.
Men som sagt. Membranhandskar, regn och handtagsvärme är inget bra. Det värmer men hanskarna blir pisseblöta.


Skickat från luren
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Handtagsvärmare universal

Inlägg av V Saarela »

Jag har alltid haft lite svårt med dom tjock handtagen som oftast medföljer med värmehandtag.

Bytte nu ut mina Kosovärmare till Kimpex(med hög/låg värme) av klistermodellen. Sporthoj och små styrpåsar går heller inte riktigt ihop med tjocka värmare. Nu sitter alltså orginalhandtagen på plats. Kosona får jag nog kanske montera på Varaderon sen.

Passade samtidigt på att(för första gången) även montera ett relä. Jisses, vilken fin värme det blev :-)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Skriv svar