Lampa fram..
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Lampa fram..
Hej! Bytte lampa fram igår på min 600 92:a. Köpte H4 o satt i. Men den som satt i var en Hs1 på endast 35/35 watt.... Är ju samma kontakt osv som H4. Nog är det väl så att det ska vara H4 i min?? Står ju det på glaset också.. Har inte hunnit testa än men det borde inte vara något problem eller hur?
- Tramsvalp
- 700cc
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
- Hoj: Blå TA 650 -02
- Ort: Söderköping
Visst ska det vara H4.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Tror på det där med gult sken och kör med det nu tillsammans med gula klisterreflexer fram på kåpan och gul signalväst. Sen slår jag på heljuset vid vägkorsningar när det är mycket trafik eller när det verkar tjorva till sig på annat sätt med trafiken.joeng38 skrev:Ok låter som ett bra väl för mörkerkörning. Själv har jag ett med gult sken, får för mej att det syns bättre (för bilarna asså) kör sällan eller snarare aldrig i mörker.
Mvh / GeCe
Visst blir livet roligare på två hjul.
Visst blir livet roligare på två hjul.
Mycket riktigt att gult ljus säkert syns bättre. Men jag kör gärna grusvägar i mörker på hösten. Det är kul o då vill jag ha hyfsat lyse. Med Night Breaker så tror jag att jag ej behöver extraljus. Kör ju givetvis lugnare i mörker än på dagen. Sen tar jag det lugnt i korsningar osv för jag har fått bromsa flertalet ggr för att bilister ej sett mig fast man tycker det vore uppenbart! Sjäv när man åker bil så ser jag motorcyklisterna bra.. Måste bero på att man själv åker hoj