Trimfunderingar - Lämna bort snabbt och smidigt - möjligt?

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Brute Force
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 19 maj 2009, 17:38
Answers: 0
Ort: XL650/Sthlm

Trimfunderingar - Lämna bort snabbt och smidigt - möjligt?

Inlägg av Brute Force »

Har suttit o letat efter en ersättare till min XL650 -00 men det har hitills inte gått någe vidare. Provkört Bmw´s F650GS vilken kändes alldeles för mycket ren gathoj och så har jag även testat XL700V -08. Den var hyffsad men inte riktigt fullt så rolig att det känns värt att byta upp sig till den, dessutom hade den vobblingtendenser under acc och även vid högre hastigheter. ÅF´s svar var att de tyvärr har det problemet, att dom trodde det berodde på nya däck/hjuldimensioner men någon lösning var det inte tal om.

Tänkte provköra en F800GS också men om inte den slår mig med häpnad får jag nog ta i fila lite på min istället, eller rättare sagt en firma får gärna göra det =) Jag inser att det kanske inte är världens mest avancerade sak att lära sig men i dagsläget vill jag inte under några omständigheter få den stillastående, kliar lite i fingrarna och har inte lust att vänta till ev vinteruppehåll.

Så vilka olika åtgärder rekommenderas för att få en roligare motor? Ge gärna förslag på olika alternativ om så finnes. Saknar lite acc och bättre tryck över 100. Ingen expert så jag vet inte heller exakt vad som är roligast att lägga krut på för den delen.

Tips på bra verkstäder för detta mottages även tacksamt, i Sthlm eller angränsande län. Toppen om de kan åta sig arbete på kort varsel, är trevliga, att lita på samt får saker gjort på avtalad tid.

Har ni någon kvalificerad gissning eller rek pris för olika jobb/delar så är det naturligtvis även intressant :wink:
Användarens profilbild
Storfiskarn
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 09 maj 2009, 07:27
Answers: 0
Hoj: Transalp -94 SÅLD
Ort: Hyltebruk

Inlägg av Storfiskarn »

Enklast och billigast är väl kanske att dreva om? Upp nåra kuggar bak så får du bättre fjong i bitarna. Skulle tro att detta har avhandlats någonstans på detta eminenta forum! Mer avancerat trim väljer jag att inte yttra mig om då jag inte kan ett jota om det :)
Smärtgränsen? Den skiter jag i! /Thomas Wassberg
Skriv svar