ta bort power commander

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Halford
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 14 jul 2019, 21:34
Answers: 0
Hoj: Transalp xl700va
Ort: Falun

ta bort power commander

Inlägg av Halford »

Funderar på att ta bort min cat eliminator och sätta på original avgasrör på min transalp 700.. dock behålla min leovince ljuddämpare, allt för att få ned ljudet något, då jag även har powercommandor installerat undrar jag om någon vet om jag bör koppla bort detta då.. om det går?



 ! Meddelande från: Fibern
Inlägget flyttat till lämpligare kategori
Användarens profilbild
Skye
125cc
125cc
Inlägg: 213
Blev medlem: lör 20 maj 2017, 00:50
Answers: 0
Hoj: XL1000 -08, LC4-98
Ort: Ryggebol
Kontakt:

Re: ta bort power commander

Inlägg av Skye »

Hej och välkommen.

Jag antar att det inte sitter DB-killer i Leo't, vilket borde vara en enklare lösning och inte gör så mycket för powercommandern då det ändå är insprutning.

Sätter du på originalsystemet igen så måste hojen ändå "tunas" om.

Använd detta formulär att få kontakt https://www.motorradteile-hamburg.de/kontakt
Du kan skriva på engelska och de hjälper dig att ta fram rätt DB-killer till ditt Leo Vince
Användarens profilbild
Halford
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 14 jul 2019, 21:34
Answers: 0
Hoj: Transalp xl700va
Ort: Falun

Re: ta bort power commander

Inlägg av Halford »

Hej.. det sitter en db killer i.. men gör väl ganska liten nytta tycker jag.... men kanske finns bättre sort, att mappa om lät ju onödigt krångligt... tänkte att det kanske inte behövdes om man hade kvar ljuddämparen och bara bytte tillbaka till original avgasrör.. ska kolla länken
Användarens profilbild
Nysse
500cc
500cc
Inlägg: 597
Blev medlem: lör 04 aug 2012, 23:33
Answers: 0
Hoj: VFR1200XD
Ort: Jönköping

Re: ta bort power commander

Inlägg av Nysse »

Hej.
Jag har haft en Transalp -08 med Power Commnader, öppnare luftfilter och Leo Vince slipon och de-cat. Den var tunad i en bromsbänk och gick riktigt bra och blev rappare.
Jag gissar att byta tillbaka till originalljuddämparen innebär en viss försämring då flödet försämras. Det viktiga här är att du INTE monterar dit katalysatorn för då blir det garanterat sämre.
Prova byt ljuddämpare. Det är en enkel sak och det går ju att byta tillbaka igen .
Serendipity
Skriv svar