Tekniska data samt serviceschema TA 650

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Tekniska data samt serviceschema TA 650

Inlägg av Tramsvalp »

Tekniska data:
Bild

Serviceschema:
Bild
Mr K
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 19
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 20:55
Answers: 0
Ort: Transalp 650 -04 Täby

Inlägg av Mr K »

En liten fråga vad står bokstäverna K R B för??
Användarens profilbild
heliotropen
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 09:25
Answers: 0
Ort: Göteborg

Inlägg av heliotropen »

K - Kontroll
R - Rengöring
B - Byte

Svårare än så är det inte

/Fredrik
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Inlägg av hogge »

Hej Tramsvalp
Jag bara undrar om du har Tekniskt datablad och serviceschema till Ta 600 -99 med.Då kunde du väl vara snäll och klistra den här med.
Mvh Hogge :lol:
Transjamppa
Cykel
Cykel
Inlägg: 44
Blev medlem: fre 20 mar 2015, 16:29
Answers: 1
Hoj: Transalp XL 650V -00
Ort: Göteborg

Re: Tekniska data samt serviceschema TA 650

Inlägg av Transjamppa »

Ja det skulle vara intressant!
Solifer Export -65. Tunturi -68. BSA -52. CBR 1000 -87. ZZR 1100 -92. Superblackbird -97. ZX12-R -02.XL 600 -93. Xl 600 -99. BMW F800ST -10. XL 650V -00.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Tekniska data samt serviceschema TA 650

Inlägg av Fibern »

Detta schema är samma som för XL 600 förutom sekundärluftsystem som endast gäller 650:an.
Har kollat med Haynes manual, vilken kan rekommenderas. Finns hos Mekonomen bl.a.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Cesen Route
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: lör 12 dec 2015, 16:32
Answers: 0
Hoj: Transalp650 1000 CBF
Ort: Västerås

Re: Tekniska data samt serviceschema TA 650

Inlägg av Cesen Route »

Tändstift 14nm är inte det väldigt löst? När jag bytte stift i min bil så drog jag med momentnyckel 25nm.Tycker att 25nm kändes löst. Tack för uppladdningen av manualen.
Under den skottsäkra västen hade polisen en kulmage
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Tekniska data samt serviceschema TA 650

Inlägg av Fibern »

De flesta drar tändstift alldeles för hårt. Men är du osäker drar du 14Nm och sen en millimeter extra så ska det absolut räcka.
Jag har aldrig sedan fordonsmekaniker-utbildningen använt momentnyckel till stift på mina bilar, eller hojen. Dragit för hand tills det bottnat, sen ca ett kvarts varv till.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Tekniska data samt serviceschema TA 650

Inlägg av Jimmy.s »

14Nm stämmer nog väldigt bra, som tillägg drar våran verkstad alltid moment på det mesta inklusive tändstift på bilarna Fibern ;)
Det finns flera faktorer som påverkar valt Nm, nya bilar har t.ex en exakt vinkel på stiftet för att förbränningen ska bli exakt.
Materialet är väldigt känsligt med på topparna, oftast går det att dra åt, men när man lossar rensar man gängorna...
Skriv svar