Tekniska data samt serviceschema TA 650

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tramsvalp
Forum Owner
Forum Owner
Inlägg: 923
Ålder: 60
Blev medlem: maj 2006
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Tekniska data samt serviceschema TA 650

#1 Inläggav Tramsvalp » fre 30 maj 2008, 22:09

Tekniska data:
Bild

Serviceschema:
Bild

Mr K
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 19
Blev medlem: augusti 2008
Ort: Transalp 650 -04 Täby

#2 Inläggav Mr K » sön 10 aug 2008, 21:14

En liten fråga vad står bokstäverna K R B för??

Användarvisningsbild
heliotropen
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: juli 2006
Ort: Göteborg

#3 Inläggav heliotropen » sön 10 aug 2008, 21:27

K - Kontroll
R - Rengöring
B - Byte

Svårare än så är det inte

/Fredrik

Användarvisningsbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1185
Ålder: 58
Blev medlem: maj 2008
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

#4 Inläggav hogge » mån 08 sep 2008, 23:21

Hej Tramsvalp
Jag bara undrar om du har Tekniskt datablad och serviceschema till Ta 600 -99 med.Då kunde du väl vara snäll och klistra den här med.
Mvh Hogge :lol:

Transjamppa
Cykel
Cykel
Inlägg: 27
Blev medlem: mars 2015
Hoj: Transalp XL 600 -99
Ort: Göteborg

Re: Tekniska data samt serviceschema TA 650

#5 Inläggav Transjamppa » tor 27 aug 2015, 19:25

Ja det skulle vara intressant!
Solifer Export -65. Tunturi -68. BSA -52. CBR 1000 -87. ZZR 1100 -92. Superblackbird -97. ZX12-R -02. XL 600 -93. Xl 600 -99.

Användarvisningsbild
Fibern
Moderator
Moderator
Inlägg: 5845
Ålder: 65
Blev medlem: maj 2009
Hoj: A-Twin XRV750 -00
Ort: Storkågeträsk

Re: Tekniska data samt serviceschema TA 650

#6 Inläggav Fibern » fre 28 aug 2015, 08:18

Detta schema är samma som för XL 600 förutom sekundärluftsystem som endast gäller 650:an.
Har kollat med Haynes manual, vilken kan rekommenderas. Finns hos Mekonomen bl.a.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM

Cesen Route
50cc
50cc
Inlägg: 68
Ålder: 51
Blev medlem: december 2015
Hoj: Transalp XL 650-01
Ort: Västerås

Re: Tekniska data samt serviceschema TA 650

#7 Inläggav Cesen Route » sön 07 feb 2016, 03:04

Tändstift 14nm är inte det väldigt löst? När jag bytte stift i min bil så drog jag med momentnyckel 25nm.Tycker att 25nm kändes löst. Tack för uppladdningen av manualen.
Under den skottsäkra västen hade polisen en kulmage

Användarvisningsbild
Fibern
Moderator
Moderator
Inlägg: 5845
Ålder: 65
Blev medlem: maj 2009
Hoj: A-Twin XRV750 -00
Ort: Storkågeträsk

Re: Tekniska data samt serviceschema TA 650

#8 Inläggav Fibern » sön 07 feb 2016, 07:57

De flesta drar tändstift alldeles för hårt. Men är du osäker drar du 14Nm och sen en millimeter extra så ska det absolut räcka.
Jag har aldrig sedan fordonsmekaniker-utbildningen använt momentnyckel till stift på mina bilar, eller hojen. Dragit för hand tills det bottnat, sen ca ett kvarts varv till.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM

Användarvisningsbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 721
Ålder: 40
Blev medlem: juni 2011
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Tekniska data samt serviceschema TA 650

#9 Inläggav Jimmy.s » sön 28 feb 2016, 14:58

14Nm stämmer nog väldigt bra, som tillägg drar våran verkstad alltid moment på det mesta inklusive tändstift på bilarna Fibern ;)
Det finns flera faktorer som påverkar valt Nm, nya bilar har t.ex en exakt vinkel på stiftet för att förbränningen ska bli exakt.
Materialet är väldigt känsligt med på topparna, oftast går det att dra åt, men när man lossar rensar man gängorna...


Återgå till "Mek och teknik - Transalp"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst