Sitter och lurar på en transalp -08 som har gått 4650 mil. servad enligt bok tills de sista 1000, så vad borde vara gjort sen dess? Olja och filter har blivit bytt...
och vad borde en hoj på det miltalet vara värt?
vad bör vara servat vid köp?
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
- Jokern
- 1200cc
- Inlägg: 5011
- Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
- Ort: Landskrona - Skåne
Re: vad bör vara servat vid köp?
Om det är den gula i Strängnäs, så kanske du skulle prova på 35`annars vet jag inte vad en xl700 -08 är värd.. Men denna ser ju ut som ett bra köp.. Väskor, värmehandtag godyl.. Det ser bra ut...
Men kolla upp om kedjan är bytt, då den bör byttas mellan 3500-4200 mil annars hamnar du på en extra utgift på ca 2 tusen
Men ser boken bra ut, så är det väl inget bekymmer..
Men kolla upp om kedjan är bytt, då den bör byttas mellan 3500-4200 mil annars hamnar du på en extra utgift på ca 2 tusen
Men ser boken bra ut, så är det väl inget bekymmer..
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
-
- 1200cc
- Inlägg: 6173
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: vad bör vara servat vid köp?
Om du funderar ytterligare på serviceintervall, så kika här, kapitel 3. http://www.xl-forum.se/viewtopic.php?f=2&t=3226#p34352
ps. Priset verkar vara bra, vad jag kan föreställa mig. Är inte kedja och drev bytt så försök få ner en 2-3 tusen.
ps. Priset verkar vara bra, vad jag kan föreställa mig. Är inte kedja och drev bytt så försök få ner en 2-3 tusen.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: vad bör vara servat vid köp?
Nästa "storservice" enl. bok är vid 4800 mil. Kan vara idé för förhandling. Samma program vi 3600, ventiler, stift m.m., de bitarna som är lite bökigare i jämförelse med drivpaket m.m.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
Re: vad bör vara servat vid köp?
ventilerna fixade vid 2800 kedja och drev vid 3800... så då är det ju lite som kommer behövas fixas inom snar framtid? (jag kanske lär mig detta snart.. )
-
- 1200cc
- Inlägg: 6173
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: vad bör vara servat vid köp?
Det gör du säkert. Har du någon erfarenhet av mekande så finns det mycket tips i forumet för "självfixaren". Och det man inte hittar går att fråga om. Är köpet klart eller? Om och när vill vi gärna se den på bild med lite omdömen och dylikt under till exempel "Min XL-maskin".
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM