Justera bromspedal på XL700?

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
cub
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 19:25
Answers: 0
Ort: TA 700 -08 / Stockholm

Justera bromspedal på XL700?

Inlägg av cub »

Som jag skrev i en annan tråd så monterade jag SW Motechs fotpinnar på min XL700VA och höger pinne tar emot bromspedalen en aning. Från mina tidigare motorcyklar tänkte jag att det var en lätt åtgärd men när jag kikade på det i morse så insåg jag att det har hänt en del sen 70-talet och de motorcyklar som jag mekat med tidigare. ;)

Till min förvåning så tar instruktionsboken inte alls upp hur man juster höjdläget på bromspedalen. Är inte det en ganska elementär justeringsåtgärd som inte är helt ovanlig?

Så, innan jag börjar meka loss tänkte jag höra om någon har tips hur jag går till väga? Jag behöver justera bromspedalen 5 mm neråt.
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Justera bromspedal på XL700?

Inlägg av V Saarela »

Förstår att du mekat och....och hur gick det med detta?

Vad jag minns från min TA700, så fanns det väl en möjlighet att justera en liten liten bit på vid tryckstången?
Användarens profilbild
cub
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 19:25
Answers: 0
Ort: TA 700 -08 / Stockholm

Re: Justera bromspedal på XL700?

Inlägg av cub »

Jag har haft semester och inte mekat nåt mer än så länge. Jag vet inte hur jag ska börja för rent synligt ser jag inga möjligheter att justera något, tips mottages tacksamt!
Skriv svar