nbottning säger hej!

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
nbottning
Cykel
Cykel
Inlägg: 49
Blev medlem: ons 24 apr 2019, 22:01
Answers: 0
Hoj: Transalp -96
Ort: Södra Sunderbyn

Re: nbottning säger hej!

Inlägg av nbottning »

Tack för alla glada välkomnanden!

Jag klev in en dag för över 20 år sedan på Umeå-Vännes trafikskola -utan att äga varken hoj eller kläder för ändamålet- och sa; Hej, jag vill ta MC-kort.
Mitt bilkörkort hade jag tagit helt privat till låg kostnad så den här gången tänkte jag att jag skulle kosta på mig att göra det "på riktigt"
Vidare hade man kanske mognat lite på 5 år och man förstod att en trafikskola kanske har något att lära en...
(har senare fortsatt att lära mig mitt körkorts-ABC och idag har jag faktiskt "alla" körkort)

Nåväl, det blev ett MC-körkort och senare en Suzuki GS850G -81 och med den några års åkande. Den var med stor kåpa och tre packväskor, en riktigt bra touringhoj. Jag gjorde nån sväng runt Sverige med den.
Sen "flyttade vi ifrån varandra" och åren gick, ungar, hus och en massa annat kom och först nu 20 år senare dök suget och rätt tillfälle upp samtidigt och vips stod det en, ja, får man säga gammal klassiker?, på uppfarten.

Jag kommer främst att pendla mellan Sunderbyn och stan ca 3 mil per dag under våren och hösten.
Jag jobbar på skola och åker annars buss. Bil kommer med bekymret att parkera i stan, hojen kan stå med elevernas cyklar och moppar :-)

MEN jag ser även fram emot att göra en del utfärder med hojen. Jag har peppat en del gubbar runt mig som nu håller på att ta kort och vi har bl.a talat om att köra denna sväng (kanske 2020):
svängom.JPG
Jag gillar att förflytta mig, har alltid gillat att köra bil, båt, även att åka som passagerare, se nya platser. Åker vi med familjen på chartersemester hyr jag snart en bil och lämnar poolen...
Så, jag tänker att det blir bra att ha en hoj på gården :-) Jag gillar även att fota och det är ju också ett intresse som går att kombinera med MC. (kika gära in på http://www.instagram.com/nbottning)

Hojen jag köpt, har gått drygt 7000 mil enligt mätaren och den ser ju riktigt bra ut för att vara 23 år tycker jag . Är importerad 2004 av ägaren innan den jag köpt av.
Det jag troligen först kommer att åtgärda är en högre ruta/vindavvisare. Tips på detta?

Nä, nu ska jag inte "prata hål i huvudet" på er, jag kan prata en del om humöret är sådant och det kan märkas i skrift likaså :-)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Hälsa gärna på mig på Instagram :
www.instagram.com/nbottning
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: nbottning säger hej!

Inlägg av Ralf-FIN »

Kul att läsa *thumb_up*

Bekanta dig gärna med diskussionstrådarna som finns här på forumet. Det finns en hel uppsjö med information som du säkert har nytta av både gällande tekniska saker och restips. Testa med sökfunktionen uppe till höger.

Planerar du en resa så starta gärna en tråd i "Restips, planering och resdrömmar" kategorin så får du styra diskussionen där.

Skrivglada och aktiva medlemmar uppskattas så välkommen att skriva bara *thumb_up*

(Hänger du med upp till Gällivare så utlovar jag en utförlig förklaring om allehanda lösningar och vad som anses bäst vad gäller vindrutan) :D
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
engson
250cc
250cc
Inlägg: 334
Blev medlem: mån 29 jun 2015, 22:58
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -06
Ort: Perstorp

Re: nbottning säger hej!

Inlägg av engson »

Välkommen hit!
Ang ruta, så kan kanske en MRA funka för dej!?
Jag har en sån på min Varadero som funkar fint.
https://www.touring.se/touringbutiken/v ... o-touring2
Skriv svar