Bränslepump fråga

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Syrsan
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 29 feb 2016, 20:20
Answers: 0
Hoj: CRF1000L2 DCT 2018
Ort: Visby

Re: Bränslepump fråga

Inlägg av Syrsan »

Jag har haft problemet med bensinpumpen och har bytt den till en Facet. Först angående bensinkranarna: som Peter skriver ovan så är de stängda när man vrider åt sidan, viktigt här är att man skall både känna och höra att det klickar till i själva kranen - då är det stängt. Har själv badat i bensin på hrund av nästan stängd kran så detta är testat på riktigt så att säga.
Avseende vad/vem som styr pumpen så sitter det ett relä under instrumentpanelen som har hand om det hela, funkar bara, som skrivet ovan, när motorn är igång.
Problemet som jag fick ett antal gånger är att det bildas en loppa på brytarspetsarna i pumpen. Fixas genom att skruva isär och försiktigt, med en kniv, pilla bort och sedan skruva ihop igen. Helt humorbefriad syssla ute på landsvägen eller på en skogsstig men det går. By-pass operationen funkar också.
Det jag gjorde var att beställa en Facet bensinpump med tillhörande vinkelanslutning, finns på Rugged Roads. Sedan var det bara att skruva bort den gamla, modifiera befintligt fäste. Hur man gör detta kan man läsa här: Facet fuelpump installerad
Vill man se hur mina brytarspetsar såg ut kan man se lite bilder här: Brytarspetsar

/Roger
Skriv svar