@MrH
Jag tror att det är så som det står på det Engelska forumet. Din har inte katalysator och då borde inte elektroniken för det finnas heller. Vilket innebär att du behöver ingen O2 eliminator. Om du redan har en, plugga in den och testa.
Jag har sökt på forumet då jag har för mig att Skye skrivit om detta, men jag hittar inget.
Funderingar...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Re: Funderingar...
Serendipity
-
- 125cc
- Inlägg: 200
- Blev medlem: tor 28 jul 2016, 21:35
- Hoj: Varadero XL1000-04
- Ort: Varekil
- Kontakt:
Re: Funderingar...
@Nysse
Känns logiskt att hojen inte "vet" vad en lambdasond är i och med att där inte finns någon, men samtidigt blir jag lite fundersam över hur det kommer sig att där finns en kontakt till något som införs först fyra år senare. Det känns inte logiskt!
Visst kan jag plugga i och testa vad som händer, men frågan är om jag får loss den igen utan att ta loss hela tanken om det skulle visa sig bli skit. Trycka i = något så när enkelt. Ta loss = ett smärre hel-ete!
Får väl kika i mina gömmor och se om jag har något 330-motstånd och löda på två terminalstift och plugga i kontakten. Dom klickar ju inte fast i kontakthuset.
Känns logiskt att hojen inte "vet" vad en lambdasond är i och med att där inte finns någon, men samtidigt blir jag lite fundersam över hur det kommer sig att där finns en kontakt till något som införs först fyra år senare. Det känns inte logiskt!
Visst kan jag plugga i och testa vad som händer, men frågan är om jag får loss den igen utan att ta loss hela tanken om det skulle visa sig bli skit. Trycka i = något så när enkelt. Ta loss = ett smärre hel-ete!
Får väl kika i mina gömmor och se om jag har något 330-motstånd och löda på två terminalstift och plugga i kontakten. Dom klickar ju inte fast i kontakthuset.