Läckande grenrör.

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 678
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Läckande grenrör.

Inlägg av Jan-Olov »

Jag badade hojen i dag och upptäckte vad jag misstängt länge, att det läckte från avgassystemet, min fråga är klämman svetsad eller är den lös. Om jag drar av skruven vid mitt försök att lossa, och den sitter svetsad då har jag problem. Det låter illa när det läcker därför vill jag åtgärda problemet. Tacksam för svar.

Jan-Olov
Klosterdalens stora fasa
125cc
125cc
Inlägg: 186
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 13:24
Answers: 0

Inlägg av Klosterdalens stora fasa »

http://users.bart.nl/~stikfort/new_inte ... asket.html

Klämman är skruvbar.

Enligt länken ovan så tyckte dom man borde byta själva klämman till en stabilare.

Det är packningen mellan bakrecyllen och grenpaketet som ger upp.
Jag köpte en original packning men har inte satt dit den då jag tillverka en egen av en konservburk i plåt som jag lindande runt och drog åt.

Fast det kräver att du byter klämma då man drar åt så hårtr så plåten formar sig och fastnar ordentligt.
Det blir ju några varv runt så appliceringen är inte smärtfri men ger en hållbar tätning.


Original packningen är nån form av material som liknar blyertspenna/grafit som antagligen vibrerar sönder
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 678
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Tack för svaret, felet är precis det du visat jag skall fixa bättre klämma till en början så får jag se om det hjälper.

Jan-Olov
Skriv svar