Jag tycker att Varaderon går ojämt på lägre varv 2-2700 ungefär.
Min fundering är är detta för lågt varvtat att köra på eller är det något fel,
Hojen arbetar på helt annat varv än min förra Dragstar 1100 därför känner jag mig osäker. Tomgången ligger på strax över 1000 så rimligt vis så skall det inte vara något problem. Finns det någon som känner sig manad att komma lite synpunkter tack.
Jan-Olov
Ojämn gång.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
-
- Cykel
- Inlägg: 42
- Blev medlem: tis 08 jan 2008, 22:29
- Ort: Varadero-99/Kalvsvik, Växjö kommun
Jag tycker min Varadero är ungefär likadan omkring dessa varvtal, nu har jag förgasarvarianten så det kanske skiljer något mellan förgasare och insprutning. Känns lite ojämn precis som du säger så det kanske är motortypen som beter sig så. Provkörde en ny Varadero i dag och jag upplevde nog den ungefär likadan, kändes så i alla fall.
//Kennert
//Kennert
Jag tror att problemet är generellt på stora twinnar. Det blir bättre om du trimmar med en Powercomander om du har insprut. På förknasarmodellen hjälper det med ett effektavgas samt ombestyckning av förgasarna. Samma gäller på insprutaren när det gäller bättre avgas. Jag har ingen egen erfarenhet av detta men det är vad jag läst mig till. Min är lite ryckig också men jag har vant mig att hantera denna "feature"
- Jan-Olov
- 500cc
- Inlägg: 680
- Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
- Hoj: Varadero 05
- Ort: Ljungby/Ryssby
- Kontakt:
Ja lite åt det hållet, men även som jag körde med för hög växel. Att köra sakta måse bara kunna gå anars är något fel och behöva bygga om på en så pass ny hoj skall ine behövas. Motor garantin försvinner om jag förändrar.sabang skrev:När ni skriver ojämn...Menar ni som att det känns som den ibland missar i tändningen?
I så falla har jag samma fenomen.
Skulle gärna vilja ha bort detta....
Jan-Olov
Inte fel på hojarna. Problemen ligger mer i att få hojarna godkända med buller, miljö mm.
Med tanke på hur det är på bilar idag kan jag bara föreställa mig vilket jobb som måste ligga bakom för att få en så liten motor med relativ hög effekt som en hoj har godkänd.
Med tanke på hur det är på bilar idag kan jag bara föreställa mig vilket jobb som måste ligga bakom för att få en så liten motor med relativ hög effekt som en hoj har godkänd.
TA -98 2347mil, SÅLD
Nu en KTM 950SM
Nu en KTM 950SM
-
- 125cc
- Inlägg: 186
- Blev medlem: fre 05 maj 2006, 13:24
Bmw gs hojar har samma liksom dom flesta andra en och två cyl. hojar.
Du kan prova och höja tomgången så minskar man risken att drabbas av förnedrande vurpor vid typ garagevändningar - jag har vant mig men varit nära att kyssa asfalten i såna lägen.
Störst risk är det med kall nystartad motor.
Jag har pc3 av andra anledningar men det är ingen medicin mot detta.
Man får leva med sånt eller köpa en radfyra.
Africatwinnen och transalpen saknade detta nästan helt men dom har dubbla stift i varje burk som minimerar risken för hjärtinfarkt.
Du kan prova och höja tomgången så minskar man risken att drabbas av förnedrande vurpor vid typ garagevändningar - jag har vant mig men varit nära att kyssa asfalten i såna lägen.
Störst risk är det med kall nystartad motor.
Jag har pc3 av andra anledningar men det är ingen medicin mot detta.
Man får leva med sånt eller köpa en radfyra.
Africatwinnen och transalpen saknade detta nästan helt men dom har dubbla stift i varje burk som minimerar risken för hjärtinfarkt.