Daimbag skrev:Plockade precis bort bränslefiltret och blåste i det, i början gick det inte sen när jag tog i så släppte det och det kom ut någon skit ur det. Nu går hojen igen!
En fråga bara, tycker att locket till vattenpumpen blir jäkligt varm, brukar den bli det?
Kul om det bara är lite skit i systemet(filtret), hoppas hojen funkar nu
Tack för all hjälp!
Nu verkar det som om allt fungerar!! Efter att ha gjort rent bränslefiltret tog jag mig en sväng och hojen gick hur bra som helst. När jag kom tillbaka märkte jag att den läckte olja så det var bara att tömma på olja och kylarvätska, plocka bort oljekåpan och lägga på monteringspasta. I eftermiddag ska den fyllas på med olja och kylarvätska efter att tätningen torkat i 24 timmar sen blir det åka.
@Daimbag
En stilla undran bara. Varför tömmer du kylarvätskan för oljeläckage?
När du bytte lamellerna trodde jag att du hade nåt krångel med kylare/kylvätska också.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov. CREA DIEM
Ja det var en bra fråga. Det är så att skruvarna som håller fast locket till vattenpumpen går igen oljelocket och måste därför tömmas på Kylarvätska, och tas bort innan man kommer åt och kan ta bort oljelocket.
Fick plocka isär allt igen efter att sett att det läckte olja. Köpte packningsklister på Jula (Avistion, form a gasket) men tro fan att det läcker lite ändå. Är det någon som vet något riktigt bra att täta oljelådan med?
Beställde en ny packning i dag så det blir att göra om allt arbete igen för tredje gången. Dessutom måste jag få bort allt de gamla klistret som sitter där.
Fick ett grymt tips om man vill ha bort svåra fläckar, ta lite startgas och spraya lite och torka med trasa
Ok, nu är allt bortplockat igen och den nya packningen ska dit. Men först måste den gamla bort. Den sitter kan jag lova, finns det någon som har en bra idé hur man kan få bort den enkelt?