Powercommander till Varadero

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
v086139
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 07:42
Answers: 0
Ort: XL 1000 VA -06

Powercommander till Varadero

Inlägg av v086139 »

Hej alla.

Har en Varadero -06. Är intresserad av om någon av er har erfarenhet av att montera ett powercommander enbart. Tänkte prova detta utan luft & buller. Kan det göra skillnad? Tycker att den verkar gå snålt och under 3000 är den rent av slö! Läste på en internationell varadero site att någon hade monterat enbart en powercommander och tyckte den gick bättre. Tror ni på det?

Någon som vet om Honda har en gel-sadel til varanen?

Hälsningar från en varandiggare.
Klosterdalens stora fasa
125cc
125cc
Inlägg: 186
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 13:24
Answers: 0

Inlägg av Klosterdalens stora fasa »

Skillnaden är faktiskt inte så stor men man får lägre förbrukning.
Låg och mellan kan man förstärka rejält.

Mappa om den för svenska temperaturer , inte +30.

Jag kör me insatster slipons och pc3 , prioriterar stealthegenskaper framför öppna rykrör.

Med öppet rykrör och pc3 får du mycket kraftigare vrid på låg och mellan.

Men motorkaraktären är faktiskt rätt ok original.
Du kan tom tappa toppfart med öppna rykrör och mappning för detta då du väljer att få kraftigt egenskaper på låg och mellan och detta tas från toppeffekten.

Jag har rätt bra prestanda , vid gaspådrag på sexan i uppförsbacke visade mätaren 225 ganska snabbt...som original effektkurvan men lite mer pulver.
Tim
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 23:00
Answers: 0
Ort: Honda XL 1000 VA/Umeå

Re: Powercommander till Varadero

Inlägg av Tim »

v086139 skrev:Hej alla.

Har en Varadero -06. Är intresserad av om någon av er har erfarenhet av att montera ett powercommander enbart. Tänkte prova detta utan luft & buller. Kan det göra skillnad? Tycker att den verkar gå snålt och under 3000 är den rent av slö! Läste på en internationell varadero site att någon hade monterat enbart en powercommander och tyckte den gick bättre. Tror ni på det?

Någon som vet om Honda har en gel-sadel til varanen?

Hälsningar från en varandiggare.

Jag har monterat en powercommander men även bytt luftfilter till ett kn filter Jag har en -06
Sedan har vi kört den på rullande landsväg och programerat den det gav en 2,5 hp och några Nm på toppen men mest skillnad är det i mellanregistret och soppaförbrukningen, -11% i 100 km i timmen
Skriv svar