Bränsleläcka! Förgasarproblem?

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Bränsleläcka! Förgasarproblem?

Inlägg av Jimmy.s »

Grattis, alltid kul att hitta den felande länken :)
Jag hade nog satsat på 2 nya när det ändå är nere, har den ena kärvat så kan lika gärna den andra ha en hel del oxid/skit i sig med, om det nu går att få tag i dom snabbt o smidigt vill säga, denna tiden på året ska ju maskinen rulla ;)
Amatör
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 11
Blev medlem: sön 13 apr 2014, 14:04
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -00
Ort: Uppsala

Re: Bränsleläcka! Förgasarproblem?

Inlägg av Amatör »

Uppdatering.

Fibern - Flottörventilen hade fastnat i fullt utdraget läge, konstigt då jag trodde den "stängde" i det läget...

Är nu äntligen hemma, för första gången på 2 veckor, så på med blåstället :D
Allt på plats, vätskenivån i kylaren återställd, batteriet laddat, bränslekranarna på och nyckeln i tändningslåset och.... Förgasarna flödar INTE!!! :clap

Men... Den startar inte...

Jag gissar att det kan vara den beryktade bränslepumpen som spelar mig ett glatt spratt. Så det är väl bara att ta bort skyddet för pumpen och koppla direkt via batteriet för att se om det är pumpen eller nått "styrrelä" som behagar skoja till det. Om det nu är bränslematningen som är obefintlig, så betyder ju det att förgasarproblemet fortfarande kan vara kvar, då flottörerna inte fyllts än... När får man vara glad??? :cry:

/Peter
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Bränsleläcka! Förgasarproblem?

Inlägg av Fibern »

Tråkigt Peter, bara du inte ger upp. Målet är kanske nära. Lycka till. *thumb_up*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Amatör
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 11
Blev medlem: sön 13 apr 2014, 14:04
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -00
Ort: Uppsala

Re: Bränsleläcka! Förgasarproblem?

Inlägg av Amatör »

Uppdatering.

Tyvärr är jag inte hemma mer än på helgerna, och knappt det, så det går inte fort framåt. Men jag hade i alla fall konstaterat att bränslepumpen tackat för sig. Jag beställde och fick ett "reparationskit för bränslepumpskontakt" (istället för att beställa en ny pump för ca 2000:-). Reparationskitet beställdes av NCCR AB i Delsbo som stod för bra pris (195:-) och snabb leverans! Url: http://ebutik.nccr.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Så i söndags monterades den gamla delen bort, och den nya löddes o skruvades på plats. Så var det dags för ett startförsök, igen, men med samma trista resultat...
Startmotorn snurrar på, soppapumpen levererar bränsle (jag testade och tog bort bränsleslangen mellan pump och förgasarna, och det pumpade friskt), men inget brum-brum :cry:

Man ska alltid fokusera på det positiva (om det nu finns nått?), och det verkar som om förgasarna slutat flöda då inget läckage kunde skönjas.

Så nu till helgen tänkte jag gå vidare i följetongen med att kolla tändstiften (hade naturligtvis ingen tändstiftsnyckel hemma i söndags) och ev byta till NGK dpr8eix-9 som jag förstått kan väcka liv i bockstensmannen...

Ber om ursäkt att det dröjt mellan uppdateringarna och hoppas komma med enbart positiva nyheter efter nästa helg!

/Peter
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Bränsleläcka! Förgasarproblem?

Inlägg av rydde »

:lurk:
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Skriv svar