Däckmönstring

Snacka oljor, stift, filter, drev, kedjor, däck och annat som slits
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Nesse
125cc
125cc
Inlägg: 147
Blev medlem: ons 10 aug 2016, 15:47
Answers: 0
Hoj: AT CRF1100LD 2020
Ort: Örebro

Däckmönstring

Inlägg av Nesse »

...eller vad ska man ha för däck på vilket underlag...

Jag har riktigt grova däck, hyfsat olämpliga för touring på bra vägar. Min tanke är att köra mestadels på asfalt och bättre grusvägar. De får gärna klara av regn på ett bra sätt. På min VTX kör jag med Bridgestone regndäck eftersom Norge har varit ett av mina återkommande resemål. Jag har läst lite i trådarna här och funderar på att byta till Pilot Road 4 Trail när dessa däck ska bytas nästa år nån gång. Jag har en fundering, kan vi inte här sammanställa en tabell med däckmärken och vilka underlag de passar till? Vi är ju några som åker på lite olika sätt och tips är ju alltid välkommet, sen kan man ju fästa den tråden högt och hålla den ren från ovidkommande saker.

:conf: :?:
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
Användarens profilbild
Nesse
125cc
125cc
Inlägg: 147
Blev medlem: ons 10 aug 2016, 15:47
Answers: 0
Hoj: AT CRF1100LD 2020
Ort: Örebro

Re: Däckmönstring

Inlägg av Nesse »

Nu har jag i allafall beställt nya däck inför nästa års resor. Efter rekommendation från en kompis så blev det Bridgestone: TW152 bak och TW101 fram. Vi får se hur vilket grepp jag får på olika underlag :-)
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
Skriv svar