Bakdrev på 5-växlad XL 1000

Snacka oljor, stift, filter, drev, kedjor, däck och annat som slits
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Oaktown
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 13 maj 2015, 12:15
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-01
Ort: Kristianstad

Bakdrev på 5-växlad XL 1000

Inlägg av Oaktown »

Hej, har kört några mil med min hoj jag köpt av Kapten Petter. Nu undrar jag om det är OK att sätta ett 41 kuggars bakdrev istf 47 som är standard? Det bör ge en minskning (ca 13%) av motorvarvet från t ex 4000 till ca 3500. Jag tycker den varvar orimligt mycket (iaf om man kör solo). Jämför med mina gamla hojar som Yamaha TR1. och XVZ 1200.
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Bakdrev på 5-växlad XL 1000

Inlägg av V Saarela »

Många har ju klagat på att SD01 varvar lite väl mycket. Men, det verkar ju inte vara nån som gör nåt åt det :)
Tvåtre kuggar ner torde ju göra susen tycker man annars men......

SD01 och SD02 är ju utväxlade på exakt samma sätt upp till femmans växel. Själv sökte jag ju efter den sjätte växeln på SD01. Nu söker jag efter den sjunde på min sexväxlade.

41 kuggar....ja varför inte? Dock så låter det ju väldigt mycket och det första man tänker på är...hur är den i starten med en sån drevning?

Nåja, 41 kuggar kräver att du kapar kedjan 6 länkar. Jag ser med intresse om du tänker flänga på en 41 bak. Jag är gärna med och dumpar prislappen på den om du mejlar mig ikväll......270:- inkl frakt (ser att det finns en kvar hos lev)
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Bakdrev på 5-växlad XL 1000

Inlägg av V Saarela »

Hade ju varit lite kul o få ett återkommande hur drevningen gick? :-)
Skriv svar