Michelin Pilot Road 3

Snacka oljor, stift, filter, drev, kedjor, däck och annat som slits
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
bodensaren
50cc
50cc
Inlägg: 79
Blev medlem: mån 01 nov 2010, 19:17
Answers: 0
Hoj: CRF1000 AT DCT 2018
Ort: Alvesta

Michelin Pilot Road 3

Inlägg av bodensaren »

Bild

Priser från: http://www.mcdackonline.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

fram 1095,80 trail
bak 1145,70

Finns även som Trail anpassat för våra hojar

bak 1283,90 trail

" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag håller med Skye i detta, när det gäller däck så måste man fundera över var man i huvudsak färdas med sin cykel, först då kan man avgöra vilka däck man ska välja mellan, jag kör min Varadero på pilot road 3 och är fruktansvärt nöjd med dessa, komfort och väggrepp är utan dessa like hur många mil jag får ut vet jag inte. Jag pratade med Michelins representant på mässan och det kommer en 4:a av pilot road som ska ge lite mera mil med samma egenskaper, för mig blir det det logiska valet när jag byter, men jag kör till 95 % på asfalt med min Varadero, skulle underlaget vara ett annat så skulle också däcken vara av annan typ.
/Lapp i exil
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Michelin Pilot Road 3

Inlägg av Jimmy.s »

Håller med Bodensaren, var väldigt nöjd med mina pr3:or, alltid ett bra grepp och hojen upplevdes som väldigt stabil vid körning (asfalt).
Testade ju till och med bankörning med smc (BKK på Anderstorp) och även där fungerade dom under dom kortare passen som man hade, skulle man köra bankörning en längre stund så finns risken att däcken överhettas men det är ju inte så konstigt med tanke på att det nästan är ett rent regndäck som sitter under en tung hoj.
Torrare/fastare grusvägar fungerar bra med, lera fungerar inte så bra.... tog mig dock fram men framhjulet gled lite väl lätt vid sväng och jag vara nära att lägga mig ett par gånger, kanske inte så förvånande??

Men detta är det däck som jag har upplevt ha bäst grepp, torrt som extremt blött spelade aldrig någon roll för det var bara att åka.
Senast redigerad av Jimmy.s den mån 03 mar 2014, 22:39, redigerad totalt 1 gånger.
peppe
125cc
125cc
Inlägg: 194
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 17:46
Answers: 0
Hoj: XL 1000VA-10
Ort: Mjällby

Re: Michelin Pilot Road 3

Inlägg av peppe »

Peppe har nu köpt o lagt på PilotRoad 3!
Skall bli njutbart o få testa dessa däck, jag kör nästan Aldrig annat än asfalt, endast när man blir tvungen!
Kanon med Däck-miniforum!
peppe
125cc
125cc
Inlägg: 194
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 17:46
Answers: 0
Hoj: XL 1000VA-10
Ort: Mjällby

Re: Michelin Pilot Road 3

Inlägg av peppe »

Peppe kommer med PR 3 rapport, kanonkänsla efter drygt 60 mil, på asfalt! Helt underbart än så länge! Hoppas det fortsätter så här i 2000 mil!
Ha de alla Vara-drivers, ta't lungt
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Michelin Pilot Road 3

Inlägg av Jimmy.s »

Härligt att höra :)
Det var väl min känsla med, helt underbart.
Ja ta det lugnt alla så gott det går ;)
Användarens profilbild
arvikathomas
50cc
50cc
Inlägg: 113
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 17:27
Answers: 0
Hoj: Triumph Tiger 955i
Ort: Arvika

Re: Michelin Pilot Road 3

Inlägg av arvikathomas »

Körde först PR2 sen PR3 på VFR:en och var även jag helnöjd med dem, både grepp och livslängd!
En svensk tiger
Skriv svar