Nytt försök med Lofoten

Allmänt snack om resor
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Nytt försök med Lofoten

Inlägg av Fibern »

Nu är det bara lite mer än tre veckor kvar till jag gör om Lofoten-turen, den jag och Botte gjorde och som blev allt annat än tursam. Den vi aldrig fullföljde.
Denna blir aningen annorlunda och för att göra en lång resa kort så åker vi en lördag och kommer hem onsdag kväll eller torsdag förmiddag.

Ha ha. Snopet va? Nej nu driver jag med er.
Det blir en resa med mc och bil. Jag kör motorcykel och min medresenär kör bil. Start lördag 6 augusti. Stannar i Gällivare för natten och åker vidare söndag. Då det inte fanns något hotell/stuga ledigt söndag - tisdag så fick det bli hotellet i Bogen, just innan fastlandet slutar. Två nätter med dagstur ut på öarna där emellan.
Efter andra natten fortsatt färd via Narvik mot Fauske och sedan Junkerdal och den så kallade Silvervägen mot Arjeplog. Övernattning i Arjeplogs fjällvärld, närmare bestämt Sandviken. Ett turistställe med jakt- och fiske-turister som specialitet. Sedan, om nu allt stämmer, åker vi hem torsdagen.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Nytt försök med Lofoten

Inlägg av Fibern »

Inte enligt Yrvädret. Har du varit där nu? Det var förresten vid denna tid i Juli jag och Botte åkte och då regnade och blåste det hela tiden.
Jag jobbar ju denna och gjorde så förra veckan med, men i början av augusti har jag semester.
Däremot sticker jag ner till Hällefors kommande söndag. Ser inte bra ut för den orten månd.-tisdag. Fast det kan ju ändras innan helgen.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Skriv svar