MC Mässan 2018 i Göteborg

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Fibern »

@Ralf-Fin
Ja det hade inte varit dumt att träffas. Och kanske särskilt på en mc-mässa. Har dock rest lite väl mycket de senaste tre månaderna (nej inte på hoj) så "ålderdomslönen" knappt räcker till. Först Kreta, sen Stockholm och Stockholm igen helgen som var. Så nu blir det hemmafront fram till ny Honda-säsong. :rock-on
Kände ju bara för att få delta i snacket. :wink:
Ha det skoj, ni som ska dit. *thumb_up*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av zodiak06 »

Jag kommer att åka upp på lördagen och sova över för hemfärd på söndag.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Ralf-FIN »

Ja men det verkar ju som att några är på väg i alla fall, tyvärr kanske inte på samma dag.

Men, jag har nu i min enväldighet bestämt att jag och de som jag far dit med på lördagen så kommer att ta en paus i vandrandet kl 14 och stanna till i cafe'et som är utmärkt på kartan.

OBS!! Läs senare inlägg för uppdaterad plats och tid!!

Så finns det någon som har lust att träffas och slänga några ord, dyk upp där då så ses vi *thumb_up*

Bild
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Skye
125cc
125cc
Inlägg: 213
Blev medlem: lör 20 maj 2017, 00:50
Answers: 0
Hoj: XL1000 -08, LC4-98
Ort: Ryggebol
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Skye »

Njae, Ralf. Pausen blir 23 våningar upp då köerna till detta café lingrar längre än ny attraktion till Liseberg
Du minns ju själv sist hur smidigt det var att få en räkmacka utan att köa I timtal
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av zodiak06 »

Vad händer 23våningar upp?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Användarens profilbild
Skye
125cc
125cc
Inlägg: 213
Blev medlem: lör 20 maj 2017, 00:50
Answers: 0
Hoj: XL1000 -08, LC4-98
Ort: Ryggebol
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Skye »

Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Ralf-FIN »

Mjaaee... Enda stället jag minns att vi var tvungna att vänta var ju just 23 våningar upp :conf:

Tanken är kanske inte heller att äta utan att ha en plats som ligger nära och centralt att träffas på.

Så den angivna platsen består.

...Känner vi att vi vill käka o ta en pilsner så kan vi ju alltid gå upp dit då efter att vi har träffats *thumb_up* *drinking_cheers*
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av zodiak06 »




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Användarens profilbild
Skye
125cc
125cc
Inlägg: 213
Blev medlem: lör 20 maj 2017, 00:50
Answers: 0
Hoj: XL1000 -08, LC4-98
Ort: Ryggebol
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Skye »

Det var ju för att vi såg köerna till caféet. Dåligt med sittplatser, torra mackor som alternativet med en god räkmacka i skönare miljö kom upp på förslag.
Har för mig att vi fick bord inom 5 minuter. Inte billigt men det är å andra sidan inte plastmackorna nere i cafeet heller..

Så det finns väl utrymme för diskussion om var när vi väl är på plats. Jag vet ju var jag tar vägen för lunch.
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Ralf-FIN »

Skye skrev: Så det finns väl utrymme för diskussion om var när vi väl är på plats. Jag vet ju var jag tar vägen för lunch.
@Skye
Vet inte om du inte orkade läsa hela mitt svar, så jag upprepar:

"Tanken är kanske inte heller att äta utan att ha en plats som ligger nära och centralt att träffas på.

Så den angivna platsen består.

...Känner vi att vi vill käka o ta en pilsner så kan vi ju alltid gå upp dit då efter att vi har träffats"

Har du då däremot som du skriver en önskan om att gå ensam nånstans på lunch, så är det ju naturligtvis fritt upp för var och en.

Onödigt att göra detta mer invecklat än det är.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Skye
125cc
125cc
Inlägg: 213
Blev medlem: lör 20 maj 2017, 00:50
Answers: 0
Hoj: XL1000 -08, LC4-98
Ort: Ryggebol
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Skye »

Gör det inte mer invecklat mer än att jag läser att det bara bestäms kl 14 och att jag ska äta lunch själv.

Så var det med det. Kommer antagligen inte äta lunch själv, inte heller kl 14 för har inte en aning om hur programmet för dagen ser ut, hur mycket folk det är.

Av tidigare år vet jag att de flesta brukar mötas upp i Honda montern inom en timma när alla har kommit in och är på plats och att man från där kollar intresse från övriga vad man är sugen på och när.

Att programmet styrs upp nån annanstans och spikas är för mig något besynnerligt men vad vet jag. Jag ska ju gå och käka själv..
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Ralf-FIN »

Jamen härregud :lol: :lol:

Så mycket styrdes programmet upp att jag föreslog en tid och en samlingsplats.

Skulle ha varit fritt fram för vem som helst att göra detsamma. Detdär "inom en timma efter att alla kommit in" fungerar säkert om alla anländer på samma gång, men om inte så skiter ju sig den iden eller hur?

Tiden angavs så att alla ska hinna dit och en central plats nära Honda montern så det skulle va nära till. 23 våningen uppfyller ju inte riktigt samma krav eller...??

Men joo... om man riktigt bjuder till så får man även den enklaste sak invecklad :clap
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Skye
125cc
125cc
Inlägg: 213
Blev medlem: lör 20 maj 2017, 00:50
Answers: 0
Hoj: XL1000 -08, LC4-98
Ort: Ryggebol
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Skye »

Det var väl det att det skulle bli paus i vandrandet kl 14 och samlas vid cafeet vilket i min värld läses som att det är dax att äta, där och då.

Speciellt när jag vet att minst 7-8 stycken kommer inträda på mässan i samlad trupp. Blir nog inte så svårt att missa oss om man vill tjöta av sig en stund. Det är många viljor, Kl 14 utanför det café där antagligen halva mässans besökare är samtidigt. Så tycker väl att valet av plats och tidpunkt är ett sämre alternativ som tåls att diskuteras som det vattenhål det är för mässans besökare...
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Ralf-FIN »

Ja jag skrev ju bara TVÅ gånger att: "Tanken är kanske inte heller att äta utan att ha en plats som ligger nära och centralt att träffas på"

Så HUR du tolkar det till att vi ska äta där och då har jag inte en aning om :conf:

Jag kan faktisk godkänna att jag har fel, och om åsikten är så stark att det är helt fel ställe att samlas utanför detdär cafeet dendär tiden (Är ju benägen att hålla med om det ligger till så att hälften av mässbesökarna är just i det cafeet kl 14), så föreslå ett bättre ställe då och en tid istället för att gnälla på det ställda förslaget. Det gjorde du ju i och för sig, så om du då tycker att våning 23 är mera centralt och att det inte finns så mycket folk där... Let's go for it som mötesplats då.

Träffas mer än gärna jag på ett ställe där pilsnertillgången är säkrad *drinking_cheers*
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 471
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Daniel »

Anar jag lite drama i denna tråd...?!
:D
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Ralf-FIN »

Drama :conf: Nejdå.. inte alls :lol: En synnerligen uppbyggande diskussion om ett viktigt ämne detta :wink:
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Skye
125cc
125cc
Inlägg: 213
Blev medlem: lör 20 maj 2017, 00:50
Answers: 0
Hoj: XL1000 -08, LC4-98
Ort: Ryggebol
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Skye »

jodå, gav ju ett förslag om hondamontern oxå, dock ej nåt klockslag men brukar vara det första som XL-åkare siktar in sig på..
Det löser sig när alla är på plats och en överblick av hur det ser ut och hur törstigt det är..
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Ralf-FIN »

OK, The Hondamonter it is then, och eftersom inget klockslag finns och alla garanterat inte kommer in samtidigt så träffas eventuella lördagsbesökare där nån gång mellan 09 och 19 då för att fundera vidare?

Personligen har jag ju en känsla av att ett klockslag fungerat bättre, men vad vet väl jag :lol:
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Skye
125cc
125cc
Inlägg: 213
Blev medlem: lör 20 maj 2017, 00:50
Answers: 0
Hoj: XL1000 -08, LC4-98
Ort: Ryggebol
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Skye »

11:30 kan väl vara ganska lämpligt? Tror de flesta har kommit in och acklimatiserat sig med omgivningen. hittat parkering, kommunala färdmedel fungerat och köer avmättade till entrén.
Om inte annat går det ju att uppdatera här i tråden då den mobila uppkopplingen fungerar om man inte hittar på oss
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: MC Mässan 2018 i Göteborg

Inlägg av Ralf-FIN »

Hondamontern och kl. 11.30 fungerar säkert alldeles utmärkt *thumb_up*

Så nu vet ni alla andra som tänker komma till mässan på lördagen vart ni ska komma om ni vill träffa oss :D

...och eventuellt lyssna på då jag käbblar med någon annan i sällskapet :wink: :mrgreen: :mrgreen:
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Skriv svar