Forumet lever vidare

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Stefan
Council - Moderator
Council - Moderator
Ålder: 62
Hoj: XL 700 VA -11

Re: Forumet lever vidare

#26 Inläggav Stefan » ons 02 nov 2016, 23:25

Helt enig, låt oss fokusera på hur vi tar det vidare. För att vi vill ta det vidare är det väl ingen tvekan om.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild

Användarvisningsbild
hogge
996cc
996cc
Ålder: 58
Hoj: XL1000+Winge+XT660X

#27 Inläggav hogge » tor 03 nov 2016, 01:15

Kan bara hålla med er att nu ska vi lägga allt krut på hur vi tar vårt kära forum vidare i positiv anda. Har varit med sen 2008 och jag tycker att det är trevligare i nuvarande form. Är inne dagligen. Det var jag inte i början. Blir ju fort tråkigt att läsa om enbart tekniska frågor hela tiden. Sällan man har några problem med en Honda iallafall. Sen ska vi naturligtvis försöka hjälpas åt med dom problem som dyker upp på våra hojar. Men det ena utesluter inte det andra i min värld. Tycker klart forumet levde upp med träffarna så man fick ansikte på nick namnet. Blev lite mer personligt. Alltid trevligt och umgås med människor med samma intressen. Har även som många andra träffat goda vänner här inne på forumet.

@ Ralf-Fin
Tack för dina kloka o sansade inlägg i denna tråden.Din jämförelse med husbygget var klockren. Precis så är det.
Ha det gott alla
Hogge

Användarvisningsbild
Fibern
Moderator
Moderator
Ålder: 65
Hoj: A-Twin XRV750 -00

#28 Inläggav Fibern » fre 04 nov 2016, 07:06

Som ni kan se, så har jag bytt rubrik och tagit bort några inlägg. Detta har jag gjort på eget initiativ. Är det någon som har något att erinra över detta, så tar han den saken med mig.
Ändrade första inlägget, ifall ni inte läser från start, till följande;

Efter en hel del turbulens kan vi nu meddela att XL-Forum kommer att fortsätta sin levnad.
Vi moderatorer, det vill säga jag, Stefan, Ralf-Fin och inte minst JanneBoj delar upp ansvaret mellan oss, för att driva detta vidare.
Vi hoppas kunna fortsätta i samma anda och förväntar oss att varje enskild användare bidrar till detta
.

Vi ska inte heller glömma att tacka Magnus (Skye) för allt han gjort för att forumet skulle bli attraktivt. Allt han gjort för att tillfredsställa önskemål från användare, etc. Tack Magnus för ditt engagemang.
Anders // moderator

ps. Tråden kommer att vara öppen någon/några dagar till. Den som vill kommentera eller har invändningar har tillfälle att vädra detta. Så småningom låses denna tråd.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM

Användarvisningsbild
Peter
1200cc
1200cc
Ålder: 55
Hoj: Varadero XL 1000-01
Kontakt:

#29 Inläggav Peter » fre 04 nov 2016, 07:45

Då måste jag säga att vi vanliga människor (i alla fall jag) är mycket tacksam för att det finns folk som har kunskap och engagemang att driva detta vidare. Det var lite oroligt ett tag.
Givetvis ett stort tack till Skye som har lagt ner ett stort jobb.

Men jag säger som kungen. Nu vänder vi blad och går vidare.

Nu blev längtan till våren så där jobbig igen.

Sköt om er kamrater

Skickat från luren

Användarvisningsbild
Fibern
Moderator
Moderator
Ålder: 65
Hoj: A-Twin XRV750 -00

#30 Inläggav Fibern » fre 04 nov 2016, 08:24

Det kommer mer så småningom, fast i nya trådar. Till exempel om donation. Den nuvarande kan ni medlemmar glömma för närvarande, där blir det också nytt. Men det ska komma igång troligen innan nyåret.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM

Användarvisningsbild
hogge
996cc
996cc
Hoj: XL1000+Winge+XT660X

#31 Inläggav hogge » fre 04 nov 2016, 09:01

Underbar läsning nu när man steg upp. Trots det regnar så blev dagen mycket ljusare med detta besked. Skönt att forumet fortsatta existens är räddad. Så nu hjälps vi åt att med att tänka efter lite före man postar sitt inlägg.
Stort tack till er som nu driver det vidare. *thumb_up*
@Skye
Vill även passa på och tacka dig Skye för det enorma arbete och engagemang du lagt ner för att forumet har haft hög kvalitet genom åren. Så STORT TACK MAGNUS.
Ha det gott alla.
Hogge

Användarvisningsbild
engson
250cc
250cc
Hoj: Varadero XL1000 -06

#32 Inläggav engson » fre 04 nov 2016, 09:45

Jag är inte superaktiv här, men tycker att det är bra att forumet får leva vidare.
Hojta bara till när det är dags för donation. Jag bidrar gärna.

MrH
125cc
125cc
Ålder: 53
Hoj: Varadero XL1000-04
Kontakt:

#33 Inläggav MrH » fre 04 nov 2016, 14:41

Det var trevlig läsning!
Då jag är relativt ny här så har jag lite dålig koll på om det är någon mer än Magnus/Sky som ligger bakom det här forumets tillkomst, men jag vill tacka dig/er för det jobb som ligger bakom att skapa och driva ett forum som det här.
Ett stort tack även till er som nu tar över stafettpinnen och driver forumet vidare så att även vi nytillkomna kan få glädje och nytta av det här forumet.
//Magnus
http://www.haellquist.com
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.

Återgå till "Allmänt snack"