Mc-nytt lägger ned :-(

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Wiseguy
250cc
250cc
Inlägg: 460
Blev medlem: ons 20 mar 2013, 11:41
Answers: 0
Hoj: DL1000,XT600,CBR900R
Ort: 08 i fd. hufvudstaden

Mc-nytt lägger ned :-(

Inlägg av Wiseguy »

Klistrar in det här här också.
Med ledsen min läste jag detta idag:
http://www.mcnytt.se/nyheter/att-komma-till-vags-ande" onclick="window.open(this.href);return false;
MC-Nytt har kommit till vägs ände och vi stannar för att kliva av...

Vi har nu skrivit det sista numret av motorcykeltidningen MC-Nytt. En era som varade från 1959 till 2013. Bengt Björklund startade med ett enormt driv tidningen och MC-Nytt var under drygt ett årtionde Sveriges enda motorcykeltidning. Vi har själva givetvis alltid tyckt att vi varit Sveriges bästa motorcykeltidning och jobbat på för att vara det. Ett arbete som varit vansinnigt roligt och stimulerande.
Nu väljer vi att lägga MC-Nytt i dvala till möjlig framtida återuppväckning.
Det här med att komma till vägs ände kan ju låta förskräckande, men tänk istället hur vi lever och lär. Det är där vägen tar slut som äventyret börjar. Vi hörde nyligen om en kvinna som sade upp sig, sålde allt hon hade och gav sig av till Sydamerika och köpte in en bunt motorcyklar som hon livnär sig på att hyra ut. Hade vi fortsatt skulle du ha fått läsa om henne i nummer 8.13. Så blir det dock inte nu.
Livet och karriären är äventyr som skall genomlevas vare sig det är sol eller regn och det är verkligen så jag känner. Visst är det sorgligt och tråkigt att tidningen går ur tiden, samtidigt är det erfarenheter vi får med oss till framtida projekt.

Var vi på redax tar vägen är ännu inte klart, men både skrivande och motorcykelkörning ligger oss givetvis varmt om hjärtat så om du skulle se oss på någon träff eller våra texter i andra sammanhang så ska du inte bli förvånad.
Jag själv är tacksam för den tid jag fått på MC-Nytt, först som redaktör och nu till sist som chefredaktör. Det har varit ett sant nöje att få författa artiklar, köra motorcyklar och skriva om det. Återkopplingen från er läsare har nästan utan undantag varit positiv, särskilt efter det vi började skriva mer om upplevelsen att köra motorcykel, och den kritik jag fått har varit konstruktiv och bidragit till MC-Nytts utveckling.
Alla ni som följt oss under åren ska ha ett stort tack!

Ta det vackert och kör försiktigt nu!
Bild
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Mc-nytt lägger ned :-(

Inlägg av hogge »

Mycket tråkigt. :( En tidning jag prenumererat länge. Läste det för några dagar sen Enligt min mening den bästa mc-tidningen som nu går i graven. Chefred var är ju vår egen Henning Svedberg. En av grundarna till detta forum om jag inte minns fel. Får väl bli Allt Om Mc istället.
Hogge :silver:
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Mc-nytt lägger ned :-(

Inlägg av Stefan »

Ja, det var tråkigt att se. Den och Bike var ju de två som levde på webben. Men, det är klart, det ger ju inga intäkter, och två hojtidningar i samma hus... :conf:

Synd i alla fall :cry:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Loppan
50cc
50cc
Inlägg: 78
Blev medlem: sön 15 nov 2009, 10:54
Answers: 0
Hoj: Yamaha XT1200ZE -14
Ort: Norrbotten

Re: Mc-nytt lägger ned :-(

Inlägg av Loppan »

Kan bara instämma :( , har prenumererat flera år. Bike har ju inte riktigt samma inriktning så det blir väl att hitta en annan favorit. Mc-Nytt eller Motorrad ligger väl bra till.
Yamaha XT1200Z Super Teneré -13
Honda XL700V Transalp -08
Yamaha XTZ750 Super Teneré -89
Kawasaki ZX10 -88
Suzuki GSX550E -83
Användarens profilbild
mel
700cc
700cc
Inlägg: 836
Blev medlem: tor 17 nov 2011, 05:17
Answers: 0
Hoj: Transalp 1996
Ort: Örebro

Re: Mc-nytt lägger ned :-(

Inlägg av mel »

Motorrad... Är det bara jag som tycker att deras tester är ubertyska med alla tabeller. Ibland verkar de vara hafsiga hopklipp från den tyska versionen. Tabellerna är sällan logiskt placerade. Det blir nog Bike i fortsättningen.
Användarens profilbild
Wiseguy
250cc
250cc
Inlägg: 460
Blev medlem: ons 20 mar 2013, 11:41
Answers: 0
Hoj: DL1000,XT600,CBR900R
Ort: 08 i fd. hufvudstaden

Re: Mc-nytt lägger ned :-(

Inlägg av Wiseguy »

Motorrad har lite för mycket klipp-o-klistra från den tyska upplagan för min smak med.
Sen tycker jag personligen att Gerry & Co. är ganska tråkiga. Nu inte menat som ett påhopp eller nått, men stilen är Trafikmagasinet á 1985.
Det är liksom inte intressant att läsa Motorrad.

En publikation, på webb eller i pappersformat, måste våga sticka ut. Den måste våga bygga karaktärer som andra vill läsa om och följa. Tyckte t.ex. att Henning var på bra väg där sista åren. Det var liksom intressant att se vad han skrev.
Sen att det bistra tidningsklimatet i Sverige inte orkar bära tidningen alla mc tidningar som funnits därute har ju varit ganska känt en bra stund. Vet av egen erfarenhet då jag var inblandad i en mc-tidning som lades ned redan för några år sen.
Hade även lite på känn att Mc-Nytt stod i kö efter att OK-Förlaget yxade Automobil för ett tag sedan.

Hoppas det löser sig väl för de som fanns kvar på tidningen sista tiden.
Bild
Skriv svar