En svalare jacka för landsväg?

Trådar om kläder, hjälmar och sånt du har på dig när du kör.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

En svalare jacka för landsväg?

Inlägg av zodiak06 »

hej på er, tillhör den lilla skaran som har lite svårt för det här med att skydda knoppen men inte kroppen. jag kör hojen 8mil om dagen till och från jobb, och dom senaste veckorna har inte varit så roliga. mitt goretex ställ är för varmt! både jag och jacka är genomblöta när man kommer hem. förra året skaffade jag ett par mc-jeans, såna med "Hi-art" från lindstrand. det gjorde skillnad. men iår har problemet varit överkroppen. man ser dagligen mc förare med krukan på huvet men gympaskor, skjorts och T-shirt, säkert jätteskönt tänker jag när jag tittar ut från min bastu på två hjul. men tänk OM! så jag surfade runt lite och hittade denna jackan
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... =51&cid=10
vad tror ni om denna en varm sommar dag? men vad är spandex? den är tydligen gjord i det materialet. jag ser en hel del fördelar med en sådan tajt jacka, framför allt så sitter ju skydden där dom ska och inte som i goretex jackan där dom har ett ganska stort spel. ja kände att jag vill ha lite tankar och åsikter , kanske någon som har en sådan eller något liknande? och vad är spandex förett material????


tack, Tobbe.
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Har ingen aning om det materialet men jag tycker det liknar Fantomens trikåer. Kul kanske!
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 683
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Åk till en firma och kolla. Jag köpte en ny jacka i våras Halvarssons Medusa, det finns vetilation på armarna och i ryggen och det är bra men mitt ryggskydd blir jäkligt varmt för det ligger helt tight ann mot ryggen.
Tänkte på en sak varför inte testa ett sådan skyddsväst som krossåkare har, en nätjacka med alla sydd på monterade jag har sett ett sådant nån gång, kanske en tanke.


Jan-Olov
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Jan-Olov skrev:Tänkte på en sak varför inte testa ett sådan skyddsväst som krossåkare har, en nätjacka med alla sydd på monterade jag har sett ett sådant nån gång, kanske en tanke.
En sån har jag i år för första gången, och det är underbart :)
Tyget är som grövre damstrumpor. Har tagit bort skydden i allvädersjackan och använder den utanpå när värmen är mera måttlig.
http://www.touring.se --> Kroppen --> Skydd/skyddsatser --> Skydd off-road.

I en butik såg jag en (Jofama?) med löstagbart membran. Skulle bli svalare utan, och det verkar vettigt.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Skriv svar