Varning för drickyoghurt!

Pratas, snackas om sådant som inte rör motorcyklar alls
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6177
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Varning för drickyoghurt!

Inlägg av Fibern »

Jo men exakt så tänker jag med Skye. Har gjort länge. Då barnen var små och vi såg reklamen för Pampers, så sa jag och frugan, (exet) dom blöjorna köper vi inte. Måste ju vara dåliga eftersom det krävs så mycket reklam. Bra produkter säljer oftast sig själva.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6177
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Varning för drickyoghurt!

Inlägg av Fibern »

För den "matnyttige", googla på Aspartam.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
botte
125cc
125cc
Inlägg: 153
Blev medlem: fre 30 jun 2006, 20:42
Answers: 0
Hoj: TA 600 -94
Ort: Piteå

Re: Varning för drickyoghurt!

Inlägg av botte »

Hur skall man kunna veta i vilka produkter det är aspartam (och andra kemikalier) i ?'
Jag har iaf upptäckt att det finns i nästan allt vi äter (har tydligen någon allergi eller liknande som gör att det kliar i halsen), ok vet inte om det är Aspartam eller någon annan kemikalie.
Den detektorn är kanske inte helt rättvisande men vissa godisar kan jag inte äta, även andra produkter som jag nämnde tidigare, (restaurangmat),obs! menar de vanligaste lunchrestaurangerna.
MAX Hamburgare brukar gå ganska bra.

Så numera äter jag medhavd mat på jobbet :rtfm
Det är aldrig för sent att börja om!
stahson
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL1000VA -07
Ort: Varadero -07 LULEÅ

Re: Varning för drickyoghurt!

Inlägg av stahson »

Vem bryr sej vi kommer alla att DÖ ändå :mrgreen:
Användarens profilbild
Masterjojo
500cc
500cc
Inlägg: 535
Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-11
Ort: Mölnlycke

Re: Sv: Varning för drickyoghurt!

Inlägg av Masterjojo »

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med 100% dödlighet. Det gäller bara att ha så roligt som möjligt under tiden :lol:

Känner igen det där med att det kliar i halsen och har också gjort kopplingen med aspartam. Dock verkar jag bara få det när det är i dricka.

Skickat från min gröna gubben lur
//Johan Johansson

Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Användarens profilbild
Hank
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 13 jan 2013, 14:52
Answers: 0
Hoj: XL1000V -02
Ort: Eskilstuna

Re: Varning för drickyoghurt!

Inlägg av Hank »

Aspartam... Ja, man kan säga vad man vill men... För mig som är diabetiker innebär aspartam att drycker kan bli söta utan socker. Det stora felet vissa gör är att konsumera varor med aspartam i tron att det skulle vara snällare mot kroppen än vanligt "vitt" socker. Tro mig, om jag kunde så skulle jag ALDRIG ersätta vanligt socker med något dylikt men,... vissa av oss har inte något val. Problemet med Aspartam är att du blir hungrig. Detta gör i sin tur att du antingen dricker eller äter mer bara för att du drack en light läsk. Test att ta en plusmeny på ditt lokala burgar hak, ta cola light och du kommer att vara hungrig igen inom 30 min. Vänta ytterligare 30 och dessa känslor är borta. Kemikalierna spökar, det gäller bara att lära känna signalerna.

Nä grabbar, ni som kan käka socker, gör det. Kroppen behöver det till viss del. Jag gillade nöt/russin kombon, där har vi saker som ger bra energi och inte höjer blodsockret i raketfart. Om man håller en schysst kosthållning varje vardag då gör det INGENTING att ta en påse chips och ett 6-pack på fredagkväll. Det är vardagarna som räknas... och *thumb_up* milen förstås
Skriv svar